Laatste Blog

Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve allemaal,

Dit is de blog waar ik echt onwijs tegen op zag/zie.. De allerlaaaaatste blog van mijn geweldige avontuur in Zuid-Afrika. Voordat we echt naar het depressieve gedeelte gaan, wil ik eerst nog vertellen over mijn laatste paar dagen.

Afgelopen week hadden we op donderdag en vrijdag onze eindpresentaties van de minor. Het stelde allemaal niet heel veel voor en het ging ook vrij goed! Als goed is krijgen we volgende week de cijfers maar we mogen er wel vannuit gaan dat we het hebben gehaald :). Ook hadden we vrijdagavond het afscheidsfeestje. Was erg gezellig en toen hadden we ook officeel zomervakantie.

Zaterdagochtend was het tijd voor nog een mini-roadtrip. Letty, Tabea en ik wilden nog eventjes een paar dagen weg om nog van het land te kunnen genieten! Eerst naar Jeffreys bay, daarna naar the crags en laatste dag in Plettenberg bay. Erg veel leuke dingen gedaan en onwijs gelachen met zn 3en. We hebben een beetje geshopt, gehiked, spelletjes gedaan en naar een slangen/reptielenhuis geweest. Het was gewoon een hele relaxte en spontane paar dagen weg, beetje qualitytime met de meiden gehad.

En toen dinsdag was het zover, afscheid nemen van Tabea. Ik heb haar hier ontmoet en het is echt mn vriendinnetje geworden, bijna altijd samen of elkaar even zien. zoals velen van jullie weten is afscheid nemen niet mn sterkste kant dus het was een klein drama met erg veel tranen en daarna erg veel chocolade.

Geluk bij ongeluk; Letty en ik kregen 5 minuten later autopech dus we hadden onze aandacht even ergens anders. We stonden namelijk stil op de heuvel bij een bocht. Ik snel de auto uit en als een heuse verkeersleider de auto's seinen dat ze er omheen moesten. Letty ging ondertussen achteruit de heuvel afrollen en stuurde de auto in een uitrit zodat we in ieder geval veilig stonden. halfuurtje later kregen we hulp van het huurbedrijf en konden we weer verder. Op naar Port alfred. Savonds nog eventjes met zn 2en heerlijk gegeten en redelijk op tijd gaan slapen.

En nu, nog 3 nachten en dan sta ik op het vliegveld. De 5 maanden zijn vooooooooooorbij gevlogen, echt niet normaal snel! Nu beginnen de dagen van afscheid nemen, koffer inpakken etc. Vandaar dat dit ook mijn laatste blog is.

Het was een geweldige tijd, heel veel meegemaakt op een positive manier en geweldige mensen leren kennen.. Van de cultuur mogen genieten en oprecht elke minuut genoten.

Maaaaaaar, we gaan nog niet naaar huis :D :D. Ik sta zaterdag dan wel op het vliegveld, maar mijn vliegtuig gaat naar THAILAND. 3 weken lang backpacken in het zuiden van Thailand en dan is het pas tijd om weer naar Nederland te gaan.

Voor het welkomscomittee; 25 juli land ik op Dusseldorf om 18:00. Dus begin aan de spandoeken, de ballonen en de hele hello goodbye procedure. Ik zie jullie allemaal snel!

heeeeel veeeeel liefs & tot snel
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ik ben super trots en jaloers op je popje! Geniet nog van je laatste weken en pas goed op jezelf maar zoals ik al heb gelezen gaat dat jou aardig goed af XXX

Romy Marani 2015-07-01 14:43:29

Veel plezier met je vakantie☀️☀️☀️☀️