Het echte Afrika

Zuid-Afrika, Kwantu game reserve

Ik lig al heerlijk op bed terwijl ik deze blog schrijf, waaar te beginnen. Eerst maar snel afgelopen week samenvatten, want ik wil het liefst zo snel mogelijk over dit weekend vertellen :D

Afgelopen week hadden we onze 'midden-module' presentatie over het business project. We moesten een strategisch plan schrijven en presenteren. Het gaat hier een beetje anders als we gewend zijn. Stenden Leeuwarden verwacht strakke presentaties met duidelijke bullet points. Hier moeten we juist creatief zijn en een beetje verkopen. Dus hop, dia's in laten vliegen, extra nadruk geven met onderstrepen en het liefst hier een daar een geluidje. In de afgelopen weken had ik en mijn groepje wat kritiekpunten gehad dat het nog wel een beetje creatiever kon. Ik zei tegen mijn groepje, ik zet de presentatie wel in mekaar ( vindt het stiekem ook heeel leuk om te doen). 2 (!) dagen heeft het me gekosts om powerpoint te snappen, maar het resultaat was hilarisch. We gingen de weg door het strategisch plan presenteren. Ik had een weg, verkeersborden gemaakt, onze local als cartoon gepresenteerd en hij liep steeds verder door de presentatie, aan het einde van onze 'weg' had hij een strategy bedacht. Klein beetje niveau kleuterschool, maar de lerares was zeeer tevreden en onze groepje kreeg een dikke vette 9 :D :D. We waren best wel erg trots! Voor de rest heb ik afgelopen week eigenlijk alleen maar aan mijn bruine kleurtje gewerkt. Niet heel bijzonder.

Nu dit weekend, ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Voor iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik niet gauw sprakeloos ben. Ik kan dit niet eens uitleggen wat wij hebben gedaan, maar ik ga uiteraard me best doen anders is de blog wel heel kort deze week.

Vrijdag zijn we met 8 meiden opgehaald van school en naar PE ( Port elizabeth, maar ik kom hier regelmatig dus ik mag PE zeggen) gebracht. Lekker beetje geshopt en gerelaxed. Vrijdagavond uit eten geweest en op 'kroegentocht' gegaan met de jongens van Lungile hostel. Geweldige avond, heerlijk uit eten met livemuziek. Uiteindelijk teruggegaan naar het hostel en op tijd gaan slapen aangezien zaterdag de grote dag was.

Zaterdag; Na een goed ontbijt zijn we vertrokken naar een olifanten sanctuary en dreams come true, dit wilde ik zo graaaag. Eindelijk olifant rijden,olifant voeren en aaien. Wat een ervaring! Die beesten zijn zo ontzettend mega en indrukwekkend van dichtbij, niet te beschrijven. Na een korte uitleg mochten we op de olifanten. Er waren er 4 en op elke olifant zat een begeleider en daar moest je achterop klimmen via een soort verhoging. Nou ik vol enthousiasme erheen, bleek dat ik voorop stond en als eerste dat beest op kon, nou ik moet zeggen, best wel spannend! Het viel achteraf reuze mee en met 1 zwaai zat ik erop. GEWELDIG! Dat gevoel is niet te beschrijven, het is best hoog en de huid voelt aan als steen. We hadden een 20 minuten wandeling en we gingen echt de natuur in. Dus dan zit je op een olifant, met een gids en aan de linkerkant lopen wilde zebra's, verderop een springbok en in de verte de prachtige natuur. Echt een aanrader voor iedereen en alleen maar 1 grote glimlach rondgelopen. Hierna was het tijd om de olifanten te voeren en je mocht ze aanraken etc, gewoon een hele bijzondere ervaring die ik ieder weekend zou kunnen doen.

Maaaaar, er is meer :D. Zaterdagmiddag zijn we op safari gegaan! 8 meiden, John ( de chauffeur die het hele weekend bij ons was) en een ranger in een OPEN safari jeep op een 3 uur durende gamedrive. We kregen te horen van de ranger dat we niet veel lawaai mochten maken en als we een beest zagen, vooral niet schreeuwen; OOOH EEN GIRAFFE, WAT GAAAAF NIET NORMAAL. Goed, op pad, wat zien we; een giraffe. Dus ik vol roepen; OOOOH EEN GIRA oooh nee ik moet stil zijn. Gelukkig rende die niet weg en hebben we het geluk gehad het van vrij dichtbij gezien te hebben! Het rondrijden was al ontzettend leuk, en na ongeveer 2 uur rijden hebben we leeuwen gezien! echt fantastisch! 2 leeuwinnen met welpjes, superlief! Er zullen sowieso nog meer safari's volgen. Daarna heerlijk gegeten en we hadden wel zin om nog even op pad te gaan, dus nog even naar een kroeg en daarna boven naar de club. We waren met zn achten de enige blanken in de hele club en de eerste 10 minuten was het een beetje awkard. wij met zijn achten een soort cirkel gemaakt beetje dansen, vervolgens komt John, die zegt, ja je moet wel in de cirkel dansen en er dan weer uitstappen en dan de volgende etc. Dus wij nou, begin maar dan, hop hij de cirkel in en vervolgens weg. Wat er toen gebeurde is zo hilarisch. Onze cirkel werd ineens 5 rijen dik en iedereen wilde hun moves wel laten zien, Fantastisch rapmuziek waar ik zo van hou en die mensen kunnen bewegen, niet normaal. Ik heb me nog noooit zo vermaakt. Op een gegeven moment werd er aan ons gevraagd wat nou een 'nederlandse'dans was, 1 van de meiden; de polonaise, dus wij als een slinger door de club, 1 woord.; geweldig.

Zondag zijn we de markt afgegaan, souveniertjes gekocht en smiddags heerlijk aan het zwembad gelegen, savonds nog met zn allen gegeten en morgen is het weer tijd voor school.

Verder kreeg ik klachten van mijn lieve huisgenoot dat ik nooit namen schrijf, dus bij deze; Shoutout naar de lieve huisgenoten en meiden; Marjolein, Jackeline & Celine. Onze 'oude' huisgenoten en niet officele huisgenoot; Iris, Imkje & Tabea.

De meiden van dit weekend, ook super bedankt en genoten; Jill, Milene, Jenneke, angelique, Naomi, Henrieke & Cheryl.

Ik word elke dag een beetje meer verliefd op Zuid-Afrika! Hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed, en heeeeeeel veeeel liefs!