TIA en Jeffrey's bay

Zuid-Afrika, Jeffrey's bay

23-02-2014, op deze datum zat ik in New York city met school en 1 van mijn lieve huisgenoten. Nu precies 1 jaar later zit ik in Stenden South-Africa. Time flieeeeeeees, echt niet normaal! Het zonnetje schijnt hier heerlijk, en vandaag is een dag dat we heel hard werken aan school, zodat we morgen tijdens mijn vrije dag naar het strand kunnen. Deze afwisseling is heel belangrijk ;)

Wat ik helemaal vergeten te vertellen ben is de loadshedding in Zuid-Afrika. Af en toe kan het zijn dat op een dag 2 uur lang de elektriciteit uitgaat. Vaak is dit van 20:00 tot 22:00. Dit is voor besparing want er is een grooot tekort. Zo ontzetteeeeeeeend praktisch (TIA). We moeten nog maar even kaarsen aanschaffen, heerlijk sfeervol. Ik moet wel toegeven, dat de sterren heel mooi zijn als er nergens licht is. Verder hebben we afgelopen week gebraaid met de Settler Sands club. Zo ontzetten gezellig en het mannenhuis heeft heeerlijk gekookt.

En toen was het vrijdag, tijd voor weekendtrip 2: Jeffrey's bay. We waren met 8 meiden, 2 auto's on the road. Het was 2,5 uur rijden en we arriveerden zo rond 8 uur. Ik zal proberen de plaats zo goed mogelijk te beschrijven, het is een stadje aan de kust waar heel veeel surfers naar toe gaan in het seizoen, de sfeer is heel relaxt en iedereen woont aan het strand. De kinderen krijgen allemaal surfles en iedereen loopt op haivanna teenslippers. Verder waren er veel outlets van Roxy & Billabong. Het hostel waar we verbleven was Island vibes. Het hostel ligt aan het strand en overal lagen wetsuits te drogen. Dit is een plaatsje waar ik zo een paar jaar zou kunnen wonen. We hadden een package geboekt waar surfen en ziplinen bij in zat. Zaterdagochtend was het eindellijk zover, mijn eerste surfles. Het was hilarisch. We hadden 2 uur lang beginnersles en ik heb nog nooit zo vaak de slappe lach gehad. Ik heb vele talenten, maar surfen hoort hier helaas niet bij. We gingen eerst oefenen op het droge' en na 10 minuten uitleg hoe je moest liggen op het bord, peddelen en op te staan werden we letterlijk in het diepe gegooid. Het is al een hele kunst om op het surfbord in balans te liggen zonder dat je er afvalt. Dus hop ik dat bord opklimmen om er vervolgens aan de andere kant er weer af te glijden. We hadden gelukkig een hele leuke instructor dus die hield mijn bord stil en als er dan een golf kwam moest ik peddelen en proberen op te staan. Dus daar lagen we dan, 8 meiden in het water elkaar proberen te helpen, wat natuurlijk helemaal niet hielp. 2 uur lang was dit de communicatie; JAAA OP JE BORD, NEEE NU PEDDELEN, OOH DAT IS TE LAAT, JEETJE WAT EEN HOGE GOLF, OVERAL ZIT ZOUT, PEDDELEN PEDDELEN PEDDELEN JAA STAAAN, OOH DEED DAT ZEER, WAT ZEI JE?. Vooral het peddelen was van belang en de instructor had af en toe moeite om niet te lachen om ons. Nu zijn er toch een paar meiden opgestaan wat al heel knap was. Het was dikke pret, ik heb echt zoveel plezier gehad. Uiteindelijk zijn we uit het water gegaan, gedoucht en toen zijn we smiddags wat gaan doen waar ik dan weer heeel goed in ben; Shopping time :D :D. 4 shirtjes, 1 paar teenslippers en een souvenirtje is de schade. Zondag zijn we smiddags naar een soort rotsmeer gegaan waar je kon ziplinen. Je moet je voorstellen, een soort meer omringd door rotsen met een stalen koort en een trapeze waar je aan kon gaan hangen en dan zo hop naar beneden. Ik ben nou niet bepaald een held in dit soort dingen dus ik heb heerlijk gezwommen en liggen bakken in het zonnetje. Je kon ook van de klif afspringen als je daar behoefte aan had, maar ook dit vond ik niet heeel erg nodig..

Uiteindelijk terug naar Port alfred gegaan en gelukkig hebben we de foto's nog. Deze plek zou ik zo nog een keer terug naar gaan, zonder twijfel!

Verder is er eindelijk wifi aangelegd in het huisje, alleen deze doet het nog niet bepaald optimaal. 3 routers voor 26 studenten die allemaal minimaal 2 apparaten hebben voor internet. Dus dit wordt hopelijk nog verbeterd, maar ach TIA.

Deze week nog even hard aan de bak met 2 fieldtrips en dan kijken wat we gaan doen komend weekend. Ook gaan we binnenkort de safari plannen :D :D :D.

Dit was het weer voor nu, ik ga even verder aan school en ik laat snel weer van me horen!

Liefs <3

Leest weer heerlijk weg....xx

Michel 2015-02-23 14:24:56

lieve Eileen, caitlin heeft al je blogs voorgelezen en ik heb al je foto's gezien. Het ziet er allemaal grandioos uit en wat straal je een geluk uit! Ik ben blij dat het je zo goed afgaat. Ik probeer je 1x per week te appen en heb je mijn kaart nog ontvangen? Als je mij dit laat weten via whatsapp, graag! Heel veel plezier en succes, veel liefs Oma Spaans