U-turn en champagne

Zuid-Afrika, Port Alfred

Ik kan niet geloven, ik ben nu langer dan een maand weg.. 6 maart, een maand geleden waren we op schiphol, nu lig ik op de bank met een veeel bruiner kleurtje bezig aan huiswerk..

Ik heb erg veel moeite met het idee dat we hier eigenlijk niet op 'vakantie' zijn. Het weer is heerlijk, de sfeer is relaxt, maar er moet wel hard gewerkt worden. Deze week moest ik er toch echt aan geloven en hard aan het werk. Maaaar, ik zou geen 'echte' entrepreneur zijn als ik mijn tijd niet optimaal verdeel. 8 uur sochtends aan de bak, zodat uiterlijk 14:00 gerelaxt kan worden op het strand ( de temperatuur is echt te hoog om productief te zijn) en dan na het eten nog even 2 uurtjes aan de slag. Er moet natuurlijk ook gewerkt worden aan mijn kleurtje :). Om jullie verder niet al te jaloers te maken, zal ik verder gaan met wat anders.. Verder afgelopen week, hebben we nog een filmavondje gehad en heel wat meer gezellig avonden, socializen hier en daar is ook belangrijk. Ook hebben we met de meiden van het huis en onze oude roomies gebraaid, we waren zo ontzettend enthousiast met de boodschappen, want 1 ding kunnen ze hier in Zuid-Afrika zeker, dat we dinsdag 'kliekjes braai' hebben gedaan en de rest in de vriezer, dus waarschijnlijk komende week staat de braai weer aan. Erg gezellig!

Tijdens de week hebben we besloten dit weekend wat rustiger aan te doen dan de weekenden hiervoor en we wilde eigenlijk een beetje in de buurt blijven. Ook vanwege de hoeveelheid huiswerk was het niet ideaal om het hele weekend op pad te gaan. Dit maakt de stemming niet minder, zeker niet, want wat is er weer ontzettend veel gelachen. Voordat ik de titel ga uitleggen, moeten jullie eerst 1 ding begrijpen. Sinds hocksbag is mijn GPS van mijn telefoon een soort uitdrukking geworden. Aangezien de eerste keer mijn GPS ons het bos in liet gaan met de auto, waar helemaal geen weg was, maar omdat het zo mistig was en donker hadden we dit niet echt door, is het vertrouwen een klein beetje weg. Goed, afgelopen vrijdag gingen we naar een rugby wedstrijd in Port Elizabeth. De EP kings tegen de Cheethas, Wij hadden kaarten gekocht voor het thuis team, De EP kings. De EP kings vertenwoordigen het westelijke deel van de Oostkaap... Precies. Het westelijke deel van de oostkaap. Ik denk dat ik de enige ben die dit hilarisch vond, maar goed mijn humor is soms een beetje vreemd.

De weg naar Port Elizabeth is ondertussen wel bekend, maar vooral als je eenmaal in de stad bent, het stadion vinden was een challenge, dus ik stelde voor dat ik mijn navigatie aandeed. 'Hier moet je naar rechts' ' ooh herberekening, je moet naar links' ' nee rechtdoor' ' omkeren'. Uiteindelijk zaten we op de goede weg en de sfeer in de auto was zo goed dat door onze meezing performance we weer een afslag te laat door hadden, dus weer een u-turn. uiteindelijk na 8 U-Turns hebben we het stadion gevonden en waren we 20 minuten voor de wedstrijd aanwezig. Het stadion was vrij grooot, maar er waren denk ik maximaal 2000 toeschouwers, dus het was vrij leeg. We zaten in een 'gemengd' vak, met de cheethas erbij. Wij waren ervan overtuigd dat we kaarten hadden voor het thuisvak, maar goed, dit was eigenlijk veel leuker. De sport zelf is hilarisch om te kijken, maar dat was ook vooral omdat we de regels niet snapte. Sommige spelers gingen ook nog met elkaar op de vuist, maar van een afstand is het allemaal heel indrukwekkend om te zien. Echt een sport voor mij. 'neee tackelen op de enkels' Oooh zag je dat' 'dat moet zeer doen' hahaha wat een klap'. Helaaas heeft ons team niet gewonnen, op 1 punt na. Het ligt in ieder geval niet aan onze cheerleadkunsten. Uiteindelijk zijn we naar huis gereden en nog eventjes op stap gegaan, niet te lang, want het was niet echt druk.

Zaterdagochtend was het tijd voor een champangeontbijt :D. Hier in de buurt zit een resort en voor 10 euro pp kan je onbeperkt ontbijten en onbeperkt champange drinken van 09:00 tot half 1 smiddags. Verder mag je ook gebruiken maken van het zwembad en de ligbedjes. Na een week in de tuin en het strand gelegen te hebben, zijn zulke ligbedjes ook erg aangenaam. Maar even terug naar het ontbijt, het was heeeeeeeerlijk. Alles was vers, van wafels tot scones tot gebakken of gepocheerd eitje. Kaasplankje, 20 soorten fruit, zelfs ijs voor op de pannekoek, alles was er. 4 soorten champange, die ook uitgeprobeerd moesten worden. Allemaal heel vervelend, en dit is zeker voor herhaling vatbaar.

Verder niet heel veel meer gedaan en vandaag is het een echte huiswerk/pyama dag. Op de bank, boeken erbij en alles voorbereiden voor aankomende week. Zo eerst even lunchen en dan weer hard aan de slag.

Helemaal vergeten; verder heb ik zaterdag ook nog geshopt en zijn we naar de film geweest, fifty shades of grey, de klassieker moet je hebben gezien, maar ik ben blij dat ik er omgerekend 4 euro voor heb betaald.

Volgend weekend ga ik eindelijk iets doeeen wat ik al wilde doen sinds ik wist dat ik naar Zuid-Afrika ging; Safari & OLIFANTRIJDEN, ik heb er zoveeeeeeel ongeloofelijk veel zin! Eerst even deze week doorkomen en dan hoppa, vrijdag tot zondag weer weg.

Ook is de vakantie gepland. Van 10 tot 30 april ga ik met 7 andere meiden een soort van garden route doen, naar kaapstad, en weer terug! Nog meer dingen zien en hopelijk kan ik nog meer mooie verhalen schrijven, zodat jullie Zuid-Afrika in de lijst zetten van waar je echt nog heeeen moet.

Heeel veel liefs xxxx

Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel succes nog en geniet er van lieverd! XX

Milou 2015-03-08 13:31:39

Wauw, ik ben jaloers ( al van het begin) , ben heel blij dat je het zo naar je zin hebt....xx

Michel Spaans 2015-03-08 17:09:26

Wat goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!