Johannesburg en Kruger park! geniet geniet geniet

Zuid-Afrika, Johannesburg

Afgelopen vrijdag tot dinsdag zijn Jana en ik naar Kruger park gegaan. Eerst vanaf Port elizabeth vliegen naar johannesburg. Daar 1 overnachting en dan 3 dagen kruger, terug naar Johannesburg 1 overnachting en terug naar de schoolcampus.

Ik heb geprobeerd om een overtreffende trap te bedenken voor geweldig maar dit is niet gelukt. Wat we dit weekend allemaal gezien hebben en de ervaringen meegemaakt is fantastisch.

Vrijdag vertrokken we om half 6 sochtend’s richting het vliegveld PE. Onze vlucht vertrok 9 uur naar Johannesburg, we werden opgehaald en naar het hostel gebracht. Toen zijn we naar de stad gegaan en hebben tickets gekocht voor de hop on / hop off bus, lekker toeristisch. Joburg is zo ontzettend groot! Ook hebben we de Soweto ( township Joburg) toer gedaan. Ik wilde dit heeel graag doen want het is de township waar Nelson Mandela vandaan komt en vanwege de apartheid periode zit er zoveel geschiedenis en cultuur in de stad en township. We kregen een rondleiding en Soweto is een ministad in Joburg. Het heeft alles, van shopping mall tot supermarkt to kapperzaken. Je hoeft in prinicipe de township nooit uit. De highlights van deze toer is het mandela huis en het memorial van een kindje die omgekomen is tijdens de schietpartij op een school. Heel indrukwekkend allemaal om te zien en op zulke moment realiseer je je dat je het toch heel erg goed hebt. Hierna vertrokken we naar het apartsheidmuseum. Mochten jullie ooit in Joburg komen, ga hierheen! Om dit allemaal te zien in de stad waar het heeft plaatstgevonden in niet te beschrijven. Vooral de filmpjes en plaatjes geven het een beeld en dat is niet altijd even prettig. Na deze lang dag zijn we gaan eten in een portugees restaurant en lekker vroeg gaan slapen.

Zaterdag; KRUGERTIME. Na een hele lange rit van 6 uur zijn we aangekomen in Krugerpark. Het grootste national park in zuid afrika die er is. De ranger ontmoet die ons op sleeptouw neemt en onwijs aardige man! Hilarisch! We moesten eerst een Amerikaans koppel ophalen die met ons meeging en dan zouden we op de eerste gamedrive gaan. Het is een onwijs leuk stel, dus dit gaat helemaal goed komen. We gingen eerst 2 uurtjes rijden en hebben redelijk wat beesten gezien! Olifanten, giraffen, zebra’s & een nijlpaard! Daarna werden we afgezet bij onze safaritenten, zo schattig! Een echte groene safaritent met echte bedden :D. Hele ervaring. Daarna heerlijk gegeten bij het restaurant en vroeg gaan slapen.

Zondagochtend vertrokken we om 06:15 voor onze eerste gamedrive. Het was zooo koud! Ik had 7 lagen aan . De eerste 2 uur zagen we geen enkel beest, was heel jammer maar we zagen wel veel sporten van beesten dus ze moeten in de buurt zijn. De ranger zei; we blijven net zo lang rijden totdat jullie de luipaard hebben gezien. We hielden ons dus niet aan het programma maar kregen zoveel extra’s! Na 2 uur tijd zagen we de neushoorn! Heel dichtbij de auto, zo een gaaf beest. Na het ontbijt gingen we verder en zagen we de buffel, olifanten, zebra’s en giraffen. In de loop van de middag zagen we een groep auto’s ergen stil staan! Bleek er een leeuw in het gras te liggen! Prachtig beest! Stukje verder lagen de 5 vrouwtjes.. 4 van de 5 gezien en het was een uurtje of 1! Uiteindelijk reden we verder en ja hoor, weer 100000 auto’s.. hier moet wat te zien zijn. DE LUIPAARD! Ik was helemaaaal enthousiast en dankzij de verrekijker zag ik het beest zo goed! Big 5 gezien in 1 dag! Dat komt haast niet voor, zoveel geluk! Hierna reden we terug naar het kamp en ons lieve amerikaanse koppen inclusief de ranger hadden 1 favodrankje; wijn. En dit moest gevierd worden, het was een hele gezellig avond!

Maandagochtend gingen we nog even 3 uurtjes rijden en daarna was het tijd om weer weg te gaan. We waren een halfuurtje op weg en hoppa, weer 30 auto’s. Dus ik schreeuwde al dit moet de luipaard weer zijn. Dit was niet het geval, het was de afrikaanse wilde hond. Ik had de ranger nog niet zo enthousiast gezien. Wat bleek, deze beesten zijn 3x zo zeldzaam dan de luipaard en wij zagen er 5 (!) een impala opeten, dit had de ranger pas 2x gezien in het hele jaar. Wij raakten ook erg enthousiast en het was heel bijzonder om te zien! Hierna reden we naar de golfbaan in kruger ( i know, hilarisch) en in het water van de golfbaan lagen 5 nijlpaarden en een krokodil te chillen. Na het ontbijt werden we terug gebracht naar Johannesburg waar we een hostel hadden in het studentengebied. Heerlijk savonds gegeten en na een goede nachtrust was het weer tijd om terug te vliegen naar Port elizabeth. De tijd ging zo snel!

Nu hebben we aankomende 2 dagen onze eindpresentaties en dan zit het erop. Ik ga nog 4 dagen weg met Alette en Tabea. Dinsdag middag zijn we weer terug, dan komen de laatste feestjes, dramatisch afscheid en dan is het tijd om de tas in te pakken voor THAILAND! Want we gaan nog niet naar huis, nog laaaaaaaaaaaaange niet nog laaaaaaaaaange niet.

xxxxxxxxxxxxxx

Heerlijk verhaal weer, blijven genieten....wat zal Monster weer tegenvallen hahaha

pappa 2015-06-24 15:55:50

nog heel veel plezier Geniet er maar van? Groetjes van ons alle