First week at the office

Curaçao, Pietermaai

Lieve allemaal,

De eerste echte week zit erop. De tijd gaat zo ontzettend snel en alle nieuwe indrukken zijn fantastisch. Ik zal proberen bij het begin te beginnen..

Afgelopen week is mijn stage officieel begonnen. Ik heb van vrijdag t/m vrijdag gewerkt en het bedrijf beter te leren kennen. Het is geweldig. Het team is onwijs lief en behulpzaam, de sfeer op kantoor is top en de stage en bedrijf is interessant. Ik krijg van veel mensen de vraag wat nu precies mijn functie is, maar ik heb geen precieze beschrijving. Ik mag overal helpen en meedenken. Ik doe voornamelijk front/back office (lees receptie en reserveringen), maar mijn scriptieonderwerp is marketing gerelateerd, dus daar assisteer ik bij, verder mag ik meekijken en helpen bij financiën en het bedrijf zit in een reorganisatie, waar uiteraard ook genoeg te doen. Zoveel afwisseling, wat ik onwijs belangrijk vind, en ik ben ook echt onderdeel van het team. Eigenlijk 1 en al positiviteit. Ze laten mij ook veel zelfstandig werken en ik mag altijd alles vragen. Het leuke is, dat als er hard gewerkt moet worden en iedereen serieus moet zijn, dan is dat ook zo. Verder is er gelukkig ook tijd voor muziek, dansjes, film discussies en een collega youtuben. Ik probeer te sfeer een beetje te beschrijven ;). De dagen gingen heel snel en zoveeeel informatie en nu al veel geleerd, dat ik ervan overtuigd ben dat dit een top 10 maanden worden.

Het hotel is ook prachtig, de kamers zijn onwijs groot ( echt huge, je zou zo 30 matrassen neer kunnen leggen) of je hebt als kamer 2 verdiepingen. Het heet niet voor niets Pietermaai smal apartments. En de kamers zijn allemaal in RM style ( riviera maison style). Ik ben fan, zo mooi! Ik zal de website onderaan de blog vermelden dan kunnen jullie het bekijken.

En toen was het alweer vrijdag. Vrijdagavond hebben we een strand bbq gehad van werk. Het hotel wordt straks door de reorganisatie gerund en die wilde een welkomstbbq geven ( primaaaaaa). Ik heb uiteraard een hoge standaard door de Zuid-Afrikaanse braai, maar wauw zo leuk was het gedaan. Op het strand, kampvuur, wijntje, muziek, lampionnetjes, en iedereen leren kennen buiten kantoor om. Zo ontzettend gezellig.

Toen was het tijd voor weekend. Zaterdag ben ik zelf naar Mambo beach gegaan, ik ben absoluut nog veels te wit voor dit eiland dus dat moest even anders. Ik heb nog geen auto, dus ik ben voor 3 gulden gebracht in de mini busjes. Toen ik eenmaal terug wilde, had ik niet bedacht van te voren dat als er niemand naar mambo gaat, dat het busje nooit meer komt.. Ik stond even te wachten en na te denken, komt er een mannetje naar me toe, fluisterend Taxi taxi. Eh nee, wacht op een vriendinnetje.. Ik dacht ik ga nooit bij zo'n vreemde man in een auto, zeker niet alleen. na 5 minuutjes kwam er een oud omaatje met stok 'aangelopen' en die zei ook: taxi taxi, soms vertrouw je omaatjes gewoon ( slaat nergens op natuurlijk) maar goed ik zei ja voor hoeveel kan ik naar Pietermaai? 10 gulden zei ze. Oke prima let's go. Ik dat omaatje volgen en ik dacht, wie rijdt er eigenlijk? zij kan nooit rijden, ze kan niet eens lopen.. Maar goed, we kwamen bij de auto aan, super nieuw en groot, zo moooi! Ze stapt in, zet dr zonnebril op, airco aan en we zijn met 120 door curacao gescheurd, ze stopte absoluut voor niemand en binnen 10 minuten was ik thuis. Het was hilarisch.

Verder ben ik vandaag met Mellissa, Jackeline en Sjoerd naar Westpunt gegaan en heerlijk een dage strand ook gehad, de zee is daar zo mooi en helder. Ansichtkaartmomentje. Fotos volgen! Super gezellige dag gehad en het melkfleswitte is gelukkig verdwenen..

Zoals jullie kunnen lezen heb ik het onwijs naar mijn zin en begin ik mijn draai goed te vinden. Aanstaande vrijdag krijg ik mijn autootje, heb er eentje gehuurd voor 10 maanden want het is anders niet te doen, ben heeeel benieuwd. Dus zaterdag ga ik lekker scheuren ( keurig rijden mamma) over het eiland.

Morgen is weer een nieuwe week en ik probeer snel een beetje in te burgeren, dus bij deze;

Bon Siman! ( een fijne week gewenst)

Liefs,

Eileen

Ik word steeds jaloerser...

Michel 2016-04-11 06:39:57

Dit klinkt allemaal fantastisch. Hou dit vast en geniet er van. Je moet wel een zondagskind zijn om dit alles mee te mogen maken.