Port elizabeth, Addo's en lieve kinderen

Zuid-Afrika, Port alfred

Lieve allemaal,

Waar te beginnen?! De laatste weken zijn nu echt aangebroken en de tijd vliegt voorbij! Ik weet eerlijk gezged niet helemaal meer wat ik sinds mijn laatste blog heb gedaan.. Het blijkt maar weer dat ik vaker een blog moet schrijven.

Ik probeer bij het begin te beginnen. Vrijdag 5 juni hadden we met onze minor een excursie naar de volkswagen fabriek, deze zou vlakbij Port Elizabeth zijn dus Tabea en ik hadden bedacht om dan 1 nachtje te blijven en op stap te gaan. Uiteindelijk aangekomen bij de Volkswagen fabriek mochten we in een soort achtbaankarretje zitten en kregen we daarin de rondleiding. De rondleiding ging geheel in veiligheidsoutfit. Deze bestond uit een veiligheidsbril en knalgeel verkeershestje. De rondleiding was best leuk en het was interessant om te zien hoe het er aan toe gaat. De link met entrepreneurship hebben we nog niet ontdekt, maar we hadden nu in ieder geval iets te doen. Na de rondleiding hadden we 1 uur de tijd in het museum om meer te weten te komen over het merk volkswagen. Na deze fieldtrip werden we afgezet in Port elizabeth. Na sushi gegeten te hebben met de jongens die zo lief waren om ons af te zetten in de stad. Het was al 3 uur smiddags en toen hebben we de spullen gedumpt in het hostel en zijn we even de stad in gegaan. Het plan was om fietsen te huren en langs alle toeristische dingen te gaan, eindigen bij een spa. Maar aangezien onze plannen nooit echt gaan zoals gepland zijn we uiteindelijk frozen yoghurt gaan eten ( die echt heeeeel vies was), beetje winkels bekeken, naar het kidsparadijs gegaan klassieke airhockey gespeeld en als klap op de vuurpijl zijn we gaan minigolfen. Het was een hele leuke middag en rond een uurtje of 6 zijn we teruggegaan naar het hostel. Savonds zijn we uit eten gegaan bij onze favoriete restaurant of PE en daarna was het tijd voor een goed feestje.
Zaterdagochtend kregen we te horen van het hostel dat de jaarlijkse foodmarket er was. Dus hup met iedereen die we de avond ervoor hadden leren kennen in het busje en op naar de markt. Het was echt zo leuk! Allerlei culturen en verschillende keukens bij elkaar en vooraaaaaaal heel veel lekker eten. Hierna zouden 3 andere meiden ( marush, jana en hes) ons ophalen voor een middagje shoppen in de stad. Hierna was het weer tijd voor sushi (addict i know) en daarna gingen we terug naar Port alfred. De zondag was het tijd voor de laatste keer champagne breakfast en verder heerlijk gerelaxed. Mn lieve vriendinnetjes kwamen terug uit coffee bay en omdat we elkaar allemaa zo ontzettend een week lang gemist hadden gingen we uit eten om bij te kletsen.
Doordeweeks gebeurd hier niet zoveel, 1 project loopt echt onwijs goed en het is zo leuk om te zien dat hij nu snapt en langzaam de mindset begint te veranderen. Ik ben stiekem best wel trots dat als wij straks weggaan hij zichzelf waarschijnlijk wel redt.
Toen was er nog een weekend aangebroken ( afgelopen weekend). Zaterdag was het eindelijke tijd voor Addo’s elephant park. Dit is eigenlijk heel dichtbij en de meeste studenten doen dat de eerste weken, maar bij mij en hester kwam het er steeds niet van dus besloten we om samen 1 dagen door het park te scheuren. Het is een soort afrikaanse beekse bergen en je mag dus zelf met je auto erdoorheen rijden en de beestje spotten. Het was weer een heel avontuur. Zoveel mooie beesten gezien! Olifanten, buffels en de leeuw! Maar ook Timon en Pumba mag ik van de lijst strepen. Hele leuke en gezellige dag gehad! De zondag zijn we gaan kijken bij het voetbaltoernooi van school en we hebben een echte Afrikaanse braai gehad. Tabea en ik waren uitgenodigd door de vrouw van de travelagency ( we komen daar niet vaak hoor, helemaaaaaaaal niet ….) voor een echte typische afrikaanse braai. Zo ontzettend lief en het was onwijs gezellig!

Verder is deze week ookal bijna voorbij! Ik heb gisteren meegeholpen bij een kinderdagverblijf. Ik heb mn werk gevonden, wat een lieve kindertjes! De omstandigheden zijn bij dit verblijf redelijke goed maar je merkt aan alles dat ze thuis geen aandacht krijgen. De kinderen vinden het leuker om te knuffelen en op je te klimmen dan dat je ze een boekje voorleest. Ik vond het zo onwijs leuk om te doen, dat ik nu eigenlijk op het punt sta te vertrekken naar het kinderdagverblijf om nog een ochtendje te helpen.

Laatste goede nieuws: KRUGER IS GEBOEKT! Ik vertek morgen met lieve jana naar Johannesburg ( vliegen whoehoee) en dan 3 dagen gaan we naar het park. Zoveel zin in!

De tijd gaat zo onwijs snel dat als ik nu typ; ‘tot snel’ het ook ergens op slaat.

Nou, lieve mensen, bij deze; tot snel! xxxxxxxxxxxx