Kanab

Verenigde Staten, Kanab

Vandasg de dag begonnen bij Navajo national monument. Hier hebben we een kleine wandeling gemaakt. Ook dit park had oude indianen huisjes, deze bouwden ze aan de rand van de canyon.
Hierna zijn we naar Upper Antelope canyon gegaan. Vorig jaar zijn we naar de Lower canyon gegaan. De upper wilde we toch ook nog graag zien. Deze was wat breder en kon je gewoon doorheen lopen. Bij de lower vorig jaar moest je echt door een smalle spleet naar beneden.
Antelope canyon is ook echt een enorme toeristentrekker en het was ook erg druk. Gelukkig hebben we ondanks alle mensen nog wel mooie fotos kunnen maken.
We hadden nog wat tijd over en konden het niet laten om nog een keer naar de horseshoe bend te gaan. Het blijft toch mooi.
Het idee was om de dag te eindigen zo dicht mogelijk bij de grand canyon. Maar helaas was de weg zuid van page nogsteeds dicht. Dit was vorig jaar ook al. Blijkbaar word de weg pas weer volgend jaar geopend.
En hierdoor moesten we ook dit jaar weer een heel stuk omrijden. Opzich niet zo erg. We kwamen hierdoor weer in Kanab. Vorig jaar zijn we hier alleen doorheen gereden, maar we konden ons nog herinneren dat het een leuk stadje was. Hier zijn we ook twee nachten gebleven. De dag hierna zijn we naar de grand canyon geweest. Vorig jaar zijn we naar de zuid kant geweest, dit jaar de noord kant. De noord kant is een stuk rustiger en er zijn meer wandelpaden. Dit maakte het een lekker rustig dagje.

Goede middag. Momenteel is het hier woensdag 8 oktober 12,o5 uur. Leuk dat je het een en ander over die Navajo indianen hebt gezien en gelezen. Ik weet natuurlijk niet hoeveel of wat er daar verteld wordt, maar indertijd heb ik op school voor een spreekbeurt een uitgebreide lezing gegeven. Weet er ondertussen ook niets meer van. Ja, die canyons moeten inderdaad bijzonder zijn. Als wij jullie tocht met allerlei omleidingen zo lezen, dan moeten wij concluderen dat je tegen wil en dank dat deel van Amerika goed leert kennen. Maar wij hebben het idee dat het toch wel leuk blijft. Verder de groeten en een prettige voortzetting van de vakantie. Opa en Oma petersen.