Custer-Alliance

Verenigde Staten, Alliance

Even weer een update.
Gisteren zijn we langs Devils tower national monument geweest. En ook langs mount rushmore en crazy horse memorial. crazy horse is eigenlijk hetzelfde idee als rushmore. Alleen dan een eerbetoon aan de indianen. Ik moet zeggen dat we er niet echt van onder de indruk waren. Het meest interessante was om te horen en te zien hoe het gemaakt is. Maar het is natuurlijk een toeristen trekker. En dat was bij beide memorials goed te zien. Bij rushmore stond zelfs een parkeergarage, ik bedoel maar.

Vandaag zijn we gestart in Custer, naar custer state park geweest. Ook hier bijzondere rotsformaties. Het staat ook bekend om wildlife. Wat we deze keer wel hebben gezien; bizons, prairie hondjes ( veeell prairie hondjes) en ook nog een coyote,antelope en ezels oja en herten. Nou dat vond ik zeker de moeite waard. Ik zou wel heel de dag naast het veld prairie hondjes willen zitten, erg vermakelijk.

Op het einde van de dag zijn we nog langs een mammoet museum geweest. Daar hadden ze een enorme opgraving van wel 60 mammoeten. Niet allemaal compleet natuurlijk.

We hebben ook weer een aantal uren gereden zowel vandaag als gisteren. In deze omgeving is niet bijzonder veel te doen. We maken daarom een sprintje naar Denver. Ookal zullen we onderweg vast wel weer iets tegenkomen wat onze aandacht trekt.

Allemaal trouwens bedankt voor al de reacties die we tot nu toe al gehad hebben. Erg leuk om te lezen.

Jullie hebben echt al veel gezien zeg, de devils tower heeft thijs op de computer opgezocht, indrukwekkende rots hoor. Oma was hier zondag en we hebben haar jullie reisverslagen en foto's laten zien, ze vond het prachtig en jullie krijgen de groetjes van haar. Fijne voortzetting van de reis en ik kijk weer uit naar het volgende verslag, Groetjes Lisette.

lisette 2014-09-29 10:00:07

Ja echt een pareltje deze Devils Tower, een wonder van de natuur. Het lijkt me ook bijzonder om tussen bizons en prairie honden rond te rijden. hebben jullie bij Custer mischien Bedrock city gemist? Anders had je de voorloper van jullie automobiel kunnen zien, dat is dus de trapauto van de Flinstones.