Glenwood springs

Verenigde Staten, Glenwood springs

Another day in colorfull colorado. Het is hier zeker kleurrijk. Naja niet alleen colorado maar overal waar bomen staan, ze hebben al overal mooie herfstkleuren. Het is hier wel een stuk kouder. Jas en trui toch niet voor niets meegenomen.

Vandaag op naar Rocky mountains national park. Toch wel een van de hoogtepunten. Bij het weerbericht hoorde we al dat de eerste sneeuw gisteren al was gevallen in de bergen. Dus de dikke trui kon aan.

Bij aankomst bij het park stond helaas aangegeven dat de hoofdweg door het park dicht was door de sneeuwval. Er was maar één weg door het park van oost naar west. Normaal gesproken hebben ze dan nog een tweede weg in gebruik, maar deze was dicht ivm waterschade. Dusss.... hierdoor konden we maar een klein deel van het park zien. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het minder mooi was. Maar we hadden ons erop verheugd door de bergpas te rijden en in de sneeuw te staan.
We hebben in iedergeval de sneeuw kunnen zien en later op de dag toch nog kunnen voelen. Het begon te sneeuwen, en niet zo,n beetje ook.
Het grappige was zodra je iets lager op de berg kwam werd het weer regen. En zo wisselde de regen en de sneeuw zich de rest van de dag af.
Na toch nog ongeveer 4uur in het park te hebben rondgereden besloten we verder te gaan.
We twijfelde nog om naar de west kant te rijden van het park en daar nog een stuk te rijden tot de wegafsluiting. Maar door het weer hebben we dat maar niet gedaan. Ook was het weer een heel eind extra rijden door de bergen, iets wat toch niet echt onze voorkeur heeft.
Na nog een heel stuk te hebben gereden door het slechte weer zijn we geëindigd in Glenwood spring.