Maandag 2e duikdag Manado

Indonesië, Kalasey

Vanochtend ging weer net als gisteren, 7.00 uur ontbijt, 8.15 uur met de boot mee, ruim een half uur varen naar Banaken met een toch wel wat ruwe zee.
De duik was prachtig. Het was een driftduik, dat betekent dat we op 1 plek het water ingingen en dan langs een prachtige koraalwand met de stroom mee lieten drijven (driften) Toen we na een uur boven kwamen, kwam de boot ons daar oppikken.
We duiken steeds in 2 groepen, allebei met een gids. Wij doken met Dimas en de andere groep met Justin.
Ik kwam toch weer wat misselijk het water uit, maar hoefde niet te spugen. Helaas voor mij was het varen naar de andere plek geen pretje en toen we daar ook nog een uur stil moesten liggen (je mag niet zo snel achter elkaar een duik maken) ging het toch weer mis en heb ik de vissen gevoerd. Dus weer de 2e duik niet mee gedaan. De anderen hebben een prachtige duik gemaakt en veel schildpadden gezien.
Na de lunch hebben we op bed of bij het zwembad gelezen en allemaal wel even geslapen. Vermoeiend dat duiken.
Om half 6 gingen Klara, Willem Jan, Henny, Dirry en Robert nog weer en avond/nachtduik maken. Tanja bleef deze keer bij mij op de kant. Dirry en Robert hebben de Spaanse danseres (een hele mooie slak) gezien, de anderen zagen 3 zeehazen (hele grote slakken)
Het was weer een prachtige duik.
Deze keer zaten we om 20.00 uur te eten en toen naar bed. Het einde alweer v.d 2e duikdag.