To dive or not to dive!

Indonesië, Bangka

Na de stormige middag van gisteren, wachten we even af of we vandaag een vrije dag nemen of morgen. Als de wind niet is gaan liggen, ga ik liever niet met de boot mee.
En omdat we hier 5 dagen zijn en 4 duikdagen hebben, kunnen we 1 dag luieren.
Maar de wind is gaan liggen en we besluiten mee te gaan vandaag.
Dus om 8.00 uur stappen we weer op de boot met hetzelfde reisgezelschap als gisteren.
We hoeven weer niet zover te varen, dus we trekken gelijk ons duikpak aan.
Henny vind dit de mooiste duikplek tot nu toe.
Veel slakken en ander klein spul en eindelijk een slak die goed zit. Want de gids kan wel vanalles aanwijzen, maar om daar dan nog goed bij te kunnen en om het goed op de foto te krijgen, is nog een hele kunst.
Ik heb steeds de Go-Pro bij me en heb deze keer een zeekomkommer gefilmd.( voor diegene die ze niet kennen, je kunt het niet eten 😂 ) Wat een aparte beesten.
Duikstek : Tiga Batu
Bijzonderheden;
  • slakken
  • oh ja, ook nog slakken ( Henny hoor 😁 )
  • kleine garnalen
  • een krab
  • grote zeekomkommers
  • een hele school jonge barracudas
  • een grote school met gele vissen. Inderdaad dit keer waren het snipers

Net als de andere dagen gingen we weer een eindje varen (we kwamen langs Murex), een tijdje stilliggen en daarna weer doorvaren naar de volgende duikstek.
Hier was het zicht wat minder goed, maar nog heel wat beter dan in Nederland.
Maar wel wat bijzondere beesten gezien. Duikstek : Demak
Bijzonderheden :
  • kleine frogfish
  • 2 wit tip baby haaitjes Ze lagen verstopt onder een rots, dus je kon ze niet filmen of op de foto zetten.

Terug bij het resort kregen we weer een lekkere lunch en daarna natuurlijk weer slapen. Vooral Henny heeft aardig lang geslapen, maar hij gaat ook weer om 18.00u mee met de boot voor een nachtduik.
Dat wordt een mooie duik, maar hij weet de naam van de duikstek niet.

Na het avondeten blijven we nog een tijdje zitten. De duikgidsen komen weer langs om te overleggen voor het duiken morgen. Maar morgen gaan we dus niet duiken. In ieder geval niet met de boot mee. Waarschijnlijk gaat Henny nog wel kantduiken maken op het huisrif.
We raken aan de praat met de duikgidsen Randy en Hanny over wat we allemaal gezien hebben. We nodigen ze uit om bij ons te komen zitten, drinken samen wat en praten verder onder hun leven en hun familie.
Het is een gezellige avond.

Gaaf

Martin 2016-09-07 19:28:00

Ik heb zomaar het idee, dat je nu al kunt zeggen dat -ondanks katterigheid en misselijkheid af en toe-zo'n reis als jullie nu maken voor herhaling vatbaar is.

Pieteko 2016-09-07 22:38:43

Gaaf hoor , supermooie en leuke foto's ook !