Een zeer oor

Indonesië, Sulawesi Utara

De wekker gaat om half 8, want we gaan om 8.30 uur duiken op het huisrif. De tijd hebben we zelf bedacht. Je moet het op het planbord schrijven dan zetten ze je duikfles klaar.
Omdat we toch niet zolang uitslapen, we gaan ook al vroeg slapen, leek ons half 9 een mooie tijd. En ja, ik ga ook 1x mee op het huisrif. Dit wordt m'n laatste duik.
Maar Henny heeft eigenlijk al een paar dagen last van z'n oor. En z'n oor doet nu wel echt erg zeer.
Daardoor heeft hij vannacht slecht geslapen. We besluiten om niet om 8.30 uur te gaan duiken. Ik ga onze namen weg strepen van het planbord. Dan kom ik Lauren tegen, manager van het duiken. Haar vertel ik over Henny's oor probleem. Zij raadt me aan om Otopain bij het duikcentrum te halen.

Een paar druppels in Henny's oor en een paar uur slapen. Ik ga ontbijten.
Daarna maak ik een ontbijt voor Henny om mee naar de kamer te nemen (ik pak de dingen van het buffet en leg het op een bord). Ik loop het restaurant uit en wie komt daar aan; "ik kon toch niet slapen, laten we maar gaan duiken".
Henny eet nog even wat en om 10.30 uur liggen we in het water.
Nu echt m'n laatste duik.
Het is een mooi huisrif. Voor elk wat wils. Zandige bodem, goed voor de muck-divers (zij zijn op zoek naar kleine beestjes) en een koraalrif, waar ik nog een paar filmpjes maak.

Na het eten gaat Henny op bed liggen met oordruppels in. Tijdens het duiken heeft hij er geen last van.
Ik ga bij het zwembad liggen.

Om 17.00 uur gaat Henny nog een schemer/nachtduik maken.

Ik ben niet gauw bang voor beesten, maar toen ik rond 19.00 uur weer op de kamer kwam, alleen, Henny was nog met z'n camera bezig, zag ik dit beest naast de airco, in de hoek van de kamer zitten. Ik heb er een foto van gemaakt. Op bed gaan zitten en hem goed in de gaten gehouden.
Toen kwam Henny. Hij klom op een stoel en maakte er eerst nog wat foto's van dichtbij van. Toen pakte hij hem met een handdoek (ik stond inmiddels buiten om het hoekje mee te kijken) Hij heeft hem buiten in de struiken gegooid. Brrr, de griebels lopen nog over m'n rug.
Mijn held! 😙💜

Tegen 20.00 uur gaan we naar de eetzaal.
Het hoofdgerecht was deze keer een Indonesische rijsttafel. Heerlijk!
Helaas geen foto gemaakt.

Beterschap met Hennies oor . Komt vast van het vele duiken Marjo . wat fijn om te lezen dat jullie het fijn hebben Marjo ! Als je weer thuis bent zit je nog weken met Indonesië in je hoofd. wij hadden dat heel erg, dan pas realiseer je hoe fijn het was . Marjo wat een akelige spin op je kamer ! Kijk maar uit want dit is een baby spin en mama zit erook hoor hahaha. dikje knuffel van mij en geniet met volle teugen meid