Dag 1: WK Kwalificaties Aruba in Martinique

Sint-Maarten, le beach hotel

De reis naar Martinique

De reis begin bij mijn appartement waar ik om 05.40 op werd gehaald door Daan Kleinbussink (bondscoach Arubaanse team) om deze bijzondere dagen te gaan beleven. Om 06.00 zoals afgesproken arriveerde we op het vliegveld van Aruba met de auto. Zoals gewoonlijk kwamen alle Arubanen om 06.00 Arubaanse tijd (dat betekent 06.30 hier :P). Onze vlucht zou om 8.15 vertrekken vanaf Aruba richting Curaçao met de vliegmaatschappij genaamd Insel Air. Deze maatschappij staat er bekend om met vertraging te vertrekken en natuurlijk gebeurde dit bij ons ook. De vlucht ging nu pas om 09.50 de lucht in. Op Curaçao konden we gelukkig gelijk overstappen op de vlucht richting Sint-maarten. Op Sint-maarten begon pas het echte gedoe. We hadden namelijk 1,5 uur overstaptijd die we voor de eerste vlucht al hadden verloren. Daarbij moesten we ook van het Nederlandse Sint-maarten naar het Franse Sint-maarten met de bus reizen. Dit zou ongeveer een half uur duren. Al deze dingen bij elkaar betekende voor de ploeg een nachtje verblijven op Sint-maarten. We zijn met de bus naar het hotel gereden (Le Beach Hotel) waar we niks van konden zeggen. Dit was een erg luxe hotel waar we met 2-tallen op een kamer lagen. Ik verbleef hier met Daan op een kamer. Van de reis en het gedoe had iedereen erg trek gekregen en toen zijn we met de ploeg een stukje Sint-maarten in geweest. Zoals dat in Aruba kan zijn we in de voorbereiding naar het toernooi met ze allen bij de Mac Donalds wezen eten. Daarna hebben we wat dingen gehaald bij de supermarkt voor op de kamer en daarna lekker gaan slapen. In de wandeltocht van de supermarkt naar het hotel kreeg ik door dat je als blanke jongen, met krullen en blauwe ogen erg aantrekkelijk gevonden wordt. Uit auto's werd er naar je geroepen en gefloten, best wel komisch al zeg ik het zelf. Toen we eenmaal bij het hotel aangekomen waren zijn we gelijk naar de kamer gegaan om voldoende nachtrust te nemen, om het vervolg van de reis goed door te komen!