Bon Nochi Nederland

Aruba, Noord

Hallo allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat ik heb van me laten horen!
Dit is een goed teken, want ik heb niet stilgezeten hier;)

Ik ben deze dagen van alles wezen doen, waaronder beachtennissen zeker niet kon ontkomen uiteraard.
Marjolein en ik hebben ons 2e toernooi gespeeld en dit ging super goed!
In de poule hebben we alles dik gewonnen zelfs tegen de tegenstander waarvan we ons eerste toernooi in de poule met 7-3 van verloren. Hier wonnen we dit toernooi met 7-2 van! na de poule speelden we de kwartfinale tegen een nummer 2 van een andere poule. Hier kwamen we met 0-2 achter en wonnen vervolgens met 7-2. Vervolgens speelde we de halve finale tegen 2 mensen die normaal intermediate spelen (1 klasse hoger). Daar kwamen we 1-0 achter en vervolgens wonnen wij met 7-1!
De finale was super spannend, die speelde we tegen vrienden van ons. Die jongen heeft open gespeeld (hoogste niveau op Aruba) en dat meisje was ook een beginner. We kwamen met 4 -1 achter. Toen brachten we ons terug naar een 5-5 en uiteindelijk wonnen we met 7-5! Dus ons eerste overwinning is een feit!:)
We kregen een bucket met bier en 2 groupons ter waarde van 30 dollar voor een restaurant!
Een top dag dus!

Ook zijn we deze dagen 2x wezen snorkelen, de eerste keer bij de stranden van Arashi en de tweede keer bij boca catalina. Ontzettend mooi, heel veel vissen in allerlei verschillende maten en kleuren!
Zeker de moeite waard om nog eens te doen! Het plan is om zondag ochtend rond 7 uur te gaan snorkelen, want dan schijnen er schildpadden rond te zwemmen! Die moeten we ook zien natuurlijk.

Verder zijn we nog naar het zuiden gereden richting Sint Nicolas. Hier hebben ze ontzettend mooie rotsen en wild water, tot nu veruit de mooiste plek van het eiland in mijn ogen! Hier hebben we een hele tijd rond gehangen. We zijn naar beneden geklommen om alles van dichtbij te kunnen bekijken.
Daarna zijn we met de auto terug gereden door national park. We hebben hier nog niet heel veel gezien, omdat we al redelijk moe waren van de indrukwekkende dingen deze dag. We zijn op national park bij Boco Prins wezen eten en een cocktail gedaan. Dit was 1 malig want 40 dollar p.p. voor een simpele salade en wel een heerlijke vis en een cocktail is best prijzig, haha. Wel een leuke en mooie plek. Volgende keer maar goed kijken naar de kaart of het er in dollars of florijn op staat:P

Heel Aruba kent ons al, door ons geweldig piepende auto. Ik heb dit gelijk bij mijn stagebegeleider aangegeven en we dachten dat het de V-snaar zou zijn dus dat was niet heel erg. Na een weekje er gereden mee te hebben had Patrick tijd om met ons naar de garage te gaan. Nu bleek de dynamo scheef te zitten en een bout niet goed vast te zijn gedraaid de vorige keer. We moesten onze auto achterlaten voor 1 dag. De volgende dag konden we hem weer ophalen. blijkbaar was er bij de V-snaar iets afgebroken en mochten we van geluk spreken anders hadden we de auto helemaal total los gereden.

Op 3 september was Kees jarig van onze vrienden groep. Als er iemand jarig is verzinnen ze iets leuks om te doen. Jenna en Petra hadden bedacht om een vlaggenroof op een bijzondere plek te spelen. Het leek net een oude ruïne. Het was net zo'n wie is de mol locatie. Ontzettend fanatiek ging het eraan toe iedereen met een zaklamp in het donker. Vervolgens zijn we naar Kees zijn huis gegaan om een wijnproeverij te doen, omdat hij een echte wijnkenner is. We hadden van te voren met elkaar besproken hoe we dit gingen doen. Tegen Kees hebben we gezegd dat het 6 verschillende wijnen waren, terwijl het er maar 2 waren. Iedereen speelde mee alsof ze er niets van wisten. eerst een witte en vervolgens een rode zodat het niet zou opvallen. Uiteindelijk hadden we de grootste lol, omdat Kees ervan overtuigd was dat het 6 verschillende wijnen waren :P

Op 9 september zijn we bij Annet (oud-collega van Marjolein) die ons opgehaald heeft van het vliegveld wezen BBQ-en. Ontzetten mooi huis en vooral mooie tuin met jacuzzi, zwembad, keuken en mega BBQ erin. Was een super leuke en gezellige avond waarin veel werd gedronken!

Nu gaan we zo voor de verjaardag van Marco met een groep van 20 man op een Catamaran varen. Hierbij zit een BBQ en onbeperkt drinken. Dus ik dacht ik schrijf mn reisverslag nu even, want vanavond ben ik hoogstwaarschijnlijk alles kwijt:P
Al met al een super leuke tijd gehad tot nu toe, waarin we veel gelachen hebben!

Julie horen van me!

Greetz Jorik;)

Ha Jorik, Goed dat je de mooiste plekken leert kennen! Die kan je ons eind oktober dan mooi laten zien. Zo te lezen bestaat jullie vrije tijd uit sport en plezier maken, lijkt mij een ideale combinatie. groetjes, Ton

Ton 2016-09-17 14:00:11

En dit noemen ze tegenwoordig stage lopen??