Het leven van een Arubaan

Aruba, Oranjestad-Oost

maandag 22 augustus
Vandaag moest ik vroeg opstaan 06.00 stond er op de wekker. Mijn eerste echte stagedag.
Eerst heb ik Marjolein afgezet aan het einde van de straat bij haar stage en daarna doorgereden naar mijn stage. Wat een Chaos in de ochtend, mega veel auto's en iedereen die haast heeft. Elkaar er tussen laten kennen ze niet je moet het gewoon doen:P

Na een half uur eindelijk op mn stage te zijn aangekomen zijn we begonnen met het opbouwen van de zaal. Vandaag een Basketbal les, met de Set-shot, dribbel en chess en bounce pass. Basketbal is een sport die de leerlingen hier redelijk goed beoefenen. Na een paar tips hadden veel kinderen al succeservaringen.

De dagen hier duren tot 13.03 uur. ik begon te lachen en vroeg me af waarom het tot 13.03 was en niet gewoon 13.00. Patrick vertelde me dat ze dat doen omdat 5x3min een kwartier is en dan komen ze aan hun lestijd, haha.
De eerste stage dag was een erg vermoeiende, ook door het klimaat waar ik nog aan moet wennen. Veel drinken onder de les is van belang.

Dinsdag 23 augustus
"Meester wat heeft u mooie halen". De dag van de kleuters en klassen 1 en 2.
Vandaag had ik een klimparcours gebouwd, waar de kinderen in de belevingswereld van Tarzan of Jane konden spelen, een bowlingspel en vos kom uit je hol. Voor veel kleuters was het de eerste keer in de gymzaal. Wat je in Nederland mee maakt is dat de helft van de kleuters niet durft of huilt. Hier in Aruba waren dit er enkele.

Na deze dag tot 13.03 had ik dan alweer een week vakantie:) mooi leven heb ik he! haha
ik heb het namelijk zo kunnen regelen dat ik de ene week op maandag en dinsdag lesgeef en de andere week woensdag, donderdag en vrijdag. Zo geef ik elke keer een week les met weekend er tussen en dan weer een week vrij!

Woensdag 24 augustus
Vakantie dag 1 haha
Marjolein en ik hebben eerst uitgeslapen, daarna beetje in het zwembad gelegen om vervolgens de alles belovende wedstrijd van Ajax te zien via een livestream. Helaas mocht het alles belovende niet zo blijken. Het internet deed het al niet best en dan zie je precies de goals vallen aan de verkeerde kant op 4x toe. Ik ben stiekem blij dat ik heel ver van de Arena ben momenteel, wat een drama!

Om de dag nog wel even goed af te sluiten zijn we via Oranjestad naar Savaneta gereden om daar te eten bij de Zeerover. Een leuk tentje waar je heerlijk vis en garnalen kan eten met drinken voor zo'n 12 euro p.p.
Dat is nog eens leuk uiteten gaan.

Vervolgens zijn we langs de kust terug gereden om te kijken bij het beachtennis, waar iedereen over spreekt.
Wat een gave sport. Ik ga op zaterdag met marjolein meedoen met de mix dubbel en op de zondag met de buurjongen Daniël bij de heren dubbel!
Na een balletje geslagen te hebben zijn we weer terug gereden om een lekkere douche te nemen en te gaan slapen.

Greetz Jorik

Ha Jorik, leuk om te lezen! Fijn dat je t naar je zin hebt en super geregeld dat om de week lesgeven, er valt meer te zien en beleven daar hè, top! Veel plezier met alles en groetjes XX

Marianne 2016-08-25 18:48:38

Leuke verhalen!

Noud 2016-08-25 22:58:33

Ik lees het al stage lopen is erg zwaar!!!

Peter Roelofsen 2016-08-26 12:03:05

Goed om te lezen dat je je al Arubaan voelt. Wij hebben in Nederland op dit moment ook tropische dagen. Ik ben benieuwd hoe het beachtennissen je bevalt zaterdag en zondag. Have fun!