Dag 4: Terugreis WK Kwalificaties

Aruba, Noord

Vandaag ging de wekker weer om 07.00 uur. Om 07.30 hadden we een heerlijk ontbijt waar ik me helemaal vol heb gestampt, om de reis naar terug naar Aruba door te komen. Dit zou namelijk ook wel een pittig reisje kunnen worden. Om half 10 werden we bij het hotel opgehaald met de bus die ons naar het vliegveld bracht. Vanuit de bus heb ik wat foto's van het land gemaakt om nog wat mooie herinneringen van het land te hebben.
Rond 10.15 waren we op het vliegveld. Hier moesten we weer inchecken, de controles langs en daarna wachten tot we de vlucht om 12.00 de lucht in ging naar Sint Maarten. Ook met deze vlucht hebben we een tussenlanding moeten maken in Guadeloupe om het vliegtuig bij te tanken, ook dit Caribisch eiland hebben we dus even mee gepakt. Toen we eenmaal waren geland op het Franse deel van Sint Maarten begon het gedoe weer. We zouden opgehaald worden door een bus die ons naar het Nederlandse vliegveld op Sint Maarten zou brengen. Voor deze vlucht moesten we namelijk om 15.45 inchecken en het was al 14.45 uur. na een kwartier wachten was er nog steeds geen bus gearriveerd. Dit zorgde voor wat spanningen, want het is zeker een half uur rijden van het ene naar het andere vliegveld. Toen hebben we maar taxi's geregeld die daar bij het vliegveld stonden. Met 2 taxi busjes zijn we toen vertrokken, wat natuurlijk weer extra kosten met zich meebrachten voor de volleybalbond. 5 minuten voordat de incheck balie zou sluiten kwamen we aan, gelukkig konden we inchecken en nog mee met het vliegtuig. Ik had er niet aan moeten denken om weer een nachtje op Sint Maarten te moeten blijven, want mijn ouders die waren deze dagen op Aruba en ik zou ze nog maar 3 dagen kunnen zien. Om 16.55 gingen we dan eindelijk de lucht in, we waren nu al zo'n 8 uur aan het reizen vanaf Sint Maarten en waren nog niet eens op Curaçao. Op Curaçao begon het gedoe pas, de vlucht naar Aruba vertrok pas om 22.10 uur. We zijn toen met de hele ploeg even curaçao in geweest om te eten bij de Wendy's. Hier hebben we de uren volgemaakt door een beetje te volleyballen buiten en lekker te hangen in de Wendy's. Toen kregen we opeens te horen dat er problemen waren op het vliegveld van Aruba. Er waren geluiden dat er een illegaal vliegtuig was geland uit Colombia met 3 passagiers en een piloot. Daardoor zouden er geen vliegtuigen mogen landen. Toch zijn we met ze allen richting het vliegveld gelopen om het goede of slechte nieuws af te wachten. Bij het inchecken moesten we de ticket al omzetten, want onze vlucht ging sowieso niet meer naar Aruba. In plaats van 22.10 uur vertrokken we nu om 23.15. We zijn met ze allen neergeploft bij een stopcontact om de mobiel nog een beetje op te laden, zodat ik me ouders kon laten weten hoe laat we vertrokken. 10 minuten later kregen we bericht dat de vlucht toch weer niet doorging, door het gedoe op Aruba. De manager is toen naar de vliegmaatschappij gelopen voor meer duidelijkheid. InselAir vertelde toen dat de vlucht wel gewoon door ging alleen om 23.45 uur. Ik dus weer appen naar me ouders dat de vlucht toch wel doorging, alleen dat ik pas rond 00.15-00.30 uur op Aruba aan zou komen. Uiteindelijk ging het vliegtuig gelukkig toch de lucht in en kwam ik toch nog aan op Aruba. Dat me ouders mij op zouden pikken op 'Aruba' was ook wel bijzonder. Omdat ik een paar dagen ervoor hun op dezelfde plek had opgepikt. Op het vliegveld werden de laatste paar foto's gemaakt en hebben we afscheid van elkaar genomen.

Wat een enorme reis hebben we gehad, in 4 dagen tijd hebben we 8 verschillende vluchten gehad, een hele lijst met landen aangeraakt;
  • Aruba
  • Curaçao
  • Antigua
  • Sint Maarten
  • Martinique
  • Guadeloupe
en daarnaast ook nog genoeg andere eilanden van het Caribische gebied vanuit de lucht gezien.
Ik had deze 4 dagen voor geen goud willen wissen. Echt de mooiste tijd die ik heb mee mogen maken in mijn volleybalcarriere als speler. Een tijd om nooit meer te vergeten!