Kenneth en Linda op Aruba!

Aruba, santa cruz

Op 8 oktober zijn Kenneth en Linda aangekomen op Aruba. Kenneth is een vriend uit mijn volleybalteam bij Wevoc en Linda is zijn vriendin waarbij ik op de middelbare school in de klas heb gezeten. Ze hadden al het plan om naar 1 van de ABC eilanden af te reizen, maar wisten eerst nog niet welke. Omdat ik op Aruba woon voor 5 maanden hebben ze gekozen om hierheen te gaan, zodat ik ze één en ander over het eiland kan vertellen en kan laten zien.

Op 9 oktober moest ik aan het einde van de middag trainen in Pova. Onder deze training kwamen Linda en Kenneth binnenlopen, wat voor mij een bijzonder moment was. Voor het eerst na 2 maanden tijd dat ik vrienden uit Nederland zag. Dit deed me erg goed. Aan de blik van Kenneth en Linda zag ik dat ze genoten van de omgeving waarin de training plaat vond. Een warme zaal zonder airco met een team, waarin ik de enige blanke Nederlander ben. Kenneth vertelde na de training dat hij het erg indrukwekkend vond om zo'n training mee te maken. We hebben gelijk afgesproken om bij te praten en wat te eten bij Moomba beach (1 van de stranden op Aruba). Ik ben eerst gaan douchen thuis en daarna kwamen ze me appartement bekijken en ophalen om een drankje te doen. Bij Moomba hebben we over van alles en nog wat bij gepraat, erg leuk om mijn ervaringen en dingen die ik hier heb mee gemaakt te kunnen delen. Deze avond hebben we het niet heel laat gemaakt, omdat Kenneth en Linda ook nog last hadden van een jetlag en ik moest de volgende dag naar stage.

Op 11 oktober zijn Kenneth en Linda bij mij op stage langs geweest om eens te kijken hoe de scholen eruit zien hier en om wat meer mee te krijgen van de cultuur. Verder heb ik ze s'avonds mee genomen naar het beachtennis omdat dit ook iets is dat je niet mag missen op Aruba. Ze vonden dit erg leuk om te doen en het was leuk om weer eens samen met ze te sporten. Daarna hebben we nog een drankje gedaan met ze allen.

Op woensdag 12 oktober lagen marjolein en ik in het zwembad bij vrienden van ons op Aruba. Toen kreeg ik van Kenneth opeens een appje dat ze een quad hadden gehuurd voor een hele dag en of wij het leuk vonden om er ook even op te rijden. Hier konden we natuurlijk geen 'nee' op zeggen. Marjolein heeft toen haar rij kunsten laten zien en knalde er gelijk vandoor op dat ding. Ook draaide ze zonder moeite wat donuts in het zand. Echt tof om te zien. Daarna ging ik voor het eerst crossen met de quad. Echt tof om een gedaan te hebben!

Op donderdag 13 oktober ben ik in de avond met Kenneth en Linda naar sint Nicolas geweest om daar het carubbian festival mee te maken. Wat een happening is dat om mee te maken. 1 groot feest waar je lekkere hapjes kan nemen en ook vieze hapjes van kokos:P maarja ook die moesten we geprobeerd hebben. Ook hebben we uit een kokosnoot gedronken en zijn we bij de live show wezen kijken met nogmaals een hapje en een lekker drankje. Daarna was er nog een parade door de straat met verklede/ dansende mensen en veel muziek. Ik heb er erg van genoten. Nadat we dat hadden meegemaakt zijn we weer naar het noorden gereden naar het hotel van Kenneth en Linda. Om de dag af te sluiten gingen we nog even een cocktail drinken bij senôr frog. Dit is 1 van de discotheken op het eiland. Na 2 cocktails zeiden ze nu moeten we eigenlijk nog even een uurtje wachten want dan ben je jarig. Want 14 oktober is mijn verjaardag:) het enige nadeel was dat ik de volgende dag een sportdag op stage had. Dus ik zei; "nou dan wachten we nog even tot het 00.00 uur is en dan ga ik daarna naar huis", dit had ik nooit moeten zeggen. In de tijd tot het 00.00 uur was had ik nog 2 cocktails gehad en om 12 uur begon iedereen voor me te zingen en werd ik geknuffeld door de bewaking. Van de barman kreeg ik een cocktail met bijna pure wodka die ik moest atten en van de barvrouw een shotje tequila. Het erge was dat ik met de auto was en ook nog naar huis moest. Gelukkig kan ik jullie dit nog allemaal vertellen, dat wil zeggen dat ik nog leef gelukkig. Wel stond ik op met een flinke kater en had ik het erg zwaar met de sportdag op stage! Wel een avond gehad om nooit meer te vergeten en ik voelde me al gelijk helemaal jarig.