Hiking in the high country

Verenigde Staten, Mammoth Lakes

In America is alles groter dan bij ons. De bekers koffie, de pizza's en de kleine glazen cola zijn in onze ogen oversized. We bestellen consequent 'small portions' om te voorkomen dat we 8 stoelen nodig hebben voor de terugvlucht. De auto's zijn doorgaans flink groter (hoewel dat hier wel passend voelt) en hetzelfde geldt voor de rij waarin je met je auto moet wachten als je even het bos in wilt. Maar dan krijg je ook wat! Een lekker oversized bos.
Vanmorgen rijden we na het ontbijt naar Yosemite National Park waar de Sierra Nevada bergen liggen. En daar maken we een flinke wandeling naar de top van Mount Hoffman. Aangezien die Amerikanen alles overdrijven, zeker ook als het over veiligheidsvoorschriften gaat, kiezen we de meest inspannende wandeling. Als de gemiddeld ook weer zwaardere Amerikaan zich in een paar uur naar de top weet te hijsen, moeten wij dat toch zeker gemakkelijk kunnen?
Vergissing nummer 1: voor hiking gelden stiekem andere spelregels. Het wordt namelijk alleen gedaan door slanke, blanke, hoogopgeleide Amerikanen met een missie. Je mag voorzichtig de conclusie trekken dat wij dit wat onderschat hebben. Maar de wandeling en wat hogerop de klim zijn fantastisch. We komen langs een prachtig bergmeer en klimmen op het eind met handen en voeten naar 3308 meter hoogte. De helden van dit verhaal zijn David, Raphael en Ger die op de top besluiten helemaal tot het gaatje te gaan. Er kan namelijk dan nog een soort van rotsmuur naar de hemel beklommen worden. Ik ga nog liever gewoon dood op dat laatste stuk en hou me bezig met het fotograferen van een marmot die er wel voor wil gaan zitten. Als de mannen afdalen vanuit de hemel doen we bijna een soort triomfantelijk winnaarsdansje.
Vergissing nummer 2: als je eenmaal op de top bent, ben je nog lang niet klaar! Het lijkt wel een levensles😄
Op Raaf (de berggeit Boonen) na hebben we allemaal moeite met afdalen. Daaf schuift zelfs 1 keer face down naar beneden. Na 4,5 lopen, zitten we weer in de auto. Na een uurtje bereiken we zonder ongelukken en beren! de bewoonde wereld waar we voor deze keer op zoek gaan naar een oversized hamburger voor Daaf.

Wauw wauw wauw! Wat prachtig allemaal en wat een bikkels zijn jullie! Wij ook hard aan het genieten in de bergen maar qua temperatuur iets relaxter denk ik...😉 Have fun lieffies!