Een indianenontbijt, zon en regen en glijden in de kreek (Slide Rock State Park)

Verenigde Staten, Flagstaff

Vannacht huilden coyotes terwijl wij rustig in onze Hogan sliepen. Of probeerden te slapen want vanmorgen weten we allemaal te vertellen hoe de honden aansloegen terwijl de coyotes huilden naar de maan(of waren het de schapen?). De enige die kiplekker sliep was Raphael, zie foto!
Na een traditioneel Navajo ontbijt van waterige pap en kruidenthee, stappen we in de auto op weg naar Flagstaff. Het landschap gaat over van oranje en blauw in groen en geel. We rijden soms meer dan een uur voordat we weer een dorp tegenkomen. Het is grotendeels Navajogebied waar we door gaan en ik vraag me toch af wie er zin heeft om in een nederzetting te wonen van 15 huizen of stacarvans op 30 mile van de eerste de beste supermarkt.
Op het moment dat we Flagstaff naderen, wordt de lucht donkergrijs en bliksemt het. Dat is onverwacht en we hopen dat we toch van de rotsen kunnen glijden in het Sliding Rock State Park. Ongeveer 2 mile voordat we er zijn, stopt het met regenen en gaan we het park in. Opnieuw zijn we allemaal onder de indruk van de Amerikaanse natuur. De tweeling vindt Nederlandse natuur inmiddels maar een lachertje (en stiekem geven wij ze geen ongelijk - zie foto's).

Een prachtig land met inderdaad een indrukwekkende natuur. Soms zelfs overweldigend. Ik weet toen ik de Grand Canyon voor het eerst zag ik helemaal emotioneel werd, zo immens tegenover 1 mensje. Geniet van jullie prachtige reis met de jongens. Jullie maar vooral al zij zullen dit nooit vergeten.

Dette 2016-07-26 10:11:37

Weer leuk verhaal en mooie foto's.Zo kan ik een beetje mee reizen en meegenieten van de indrukwekkende natuur. xxxB.

Benny Boonen 2016-07-26 13:17:55

Helemaal leuk om zo mee te genieten!!! En wat krijg ik een zin om dit ook heel snel te gaan doen met Tim.... in het Duits hebben ze er zo'n mooi woord voor 'fernweh'... ja dat krijg ik hier acuut van! Voor jullie heeeeeeeel veel plezier!!!

Ilse 2016-07-26 16:14:52

En wat schrijf je leuke stukje Monic!!

Ilse 2016-07-26 16:15:25

Dank voor jullie lieve reacties, en ja Ilse van Fernweh snap ik inmiddels alles! Er is zoveel te zien. Ik zou een half jaar weg kunnen blijven. Ik schrijf maar een blogje om alles een beetje te bevatten, Dette. Want het is idd overweldigend!

Monic 2016-07-27 07:39:31

Mam, ik zie de plaatjes niet :(