Petje af voor de Pioneers

Verenigde Staten, Kanab

Op 24 july 1847 kwamen Brigham Young en zijn groep Mormonen aan in Salt Lake Valley. De staat Utah gedenkt dit jaarlijks met Pioneers day. Overal zijn parades met huifkarren en paarden en eert men de mannen, vrouwen en kinderen die te voet en te paard het gebied bereikt en toegankelijk gemaakt hebben.
De spoorlijn kwam pas twintig jaren later!

Eenmaal in de gigantische rij bij Zion National Park voor de wandeling naar Angel's landing bedenken we pas dat dit wel heel slechte timing is. Niets meer aan te doen. Met meer dan 40 graden klimmen we in 2 uren naar zo'n 1800 meter hoogte. De foto's spreken voor zich! (Hier zijn geen woorden voor.)

's Avonds zijn we in Kanab, waar we fantastisch eten en zometeen heerlijk slapen in een huisje dat we via Airb&b hebben. De verhuurster kon er niet zijn om ons op te vangen, maar we hebben een adres plus foto van het huisje en vinden de sleutels op tafel. Zo kan het ook.
Iedereen slaapt, ik duik zo ook maar weer m'n bed en probeer het verschil te horen tussen het loeien van onze airco (vast nog meegebracht door die eerste Pioniers) en het knallen van het vuurwerk in het dorp.

Diep respect voor de Pioniers. Utah is niet voor sissies - fascinerend dat men het aandurfde om die tocht naar het westen te maken. Wij vinden het al spannend om naar Angel's landing te lopen...

Prachtige foto's,als ik het goed begrijp is vakantie met die hitte een beetje afzien. Geniet van al het moois .Ik vind de foto's al geweldig. xxxxB

Benny Boonen 2016-07-24 19:02:15

Thanx Benny, het is inderdaad bloedheet en dat valt gek genoeg toch echt niet mee soms. Foto's uploaden is soms echt lastig, ik heb nog prachtige, maar die komen vanavond (voor jullie morgenvroeg 😅)