de Elfde dag en weer prachtig weer.

Spanje, Melide

We hebben afgelopen nacht heerlijk geslapen in een groot uitgevallen boshut. gisteravond de houtkachel aan in de grote zaal, daarna zijn wij naar boven gegaan, we hadden een drie persoonskamer met douce en toilet. vanmorgen richting Melide gegaan.Weer prachtige oude kiezelsteen paden, naar boven gelopen om daar in een maanlandschap met windmolens terecht te komen. heel veel heide en brem gezien en door gewandeld naar Melide waar de Camino Primitivo en de Camino Frances samen komen.
Ja het was weer een hele rustige weg hier naar toe. We kwamen zelfs door een haag van gele bloeiende brem, zo bijzonder en door plaatsjes die ik tokkies(Toques) noemde. zo terug in de tijd dat Tante Sien zich hier op haar plaats had gevoeld. Alles was hier blijven stilstaan:met d ehooivork naar het land, stront op de kiezelsteen paden waar het vee naar de weide gaat.
Dit is een veeteelt gebied....... alles loopt bij en door elkaar: 50 zwart-witte koeien, 'n varkensbeer met zeug en kleine biggetjes, een paar schapen gezellige met elkaar in EEN wei.

Na ruim 18 km te hebben gewandeld kwamen we in Melide aan. gelijk naar de herberg gezocht, die je eigenlijk direct vindt want overal zijn de wegen van de Camino met duidelijke bewegwijzering aangeven.
we zitten nu in een heel modern gebouw, waar wij slapen met 32 slaapplekken en boven
ook erg groot ,toilet en douches keurig en de bedden ook .maar het is druk, dus ik heb weer een man boven mij liggen en naast mij Marjon en aan de andere kant onder ook een Dame met grijs haar!
O ja vergeten onder het wandelen zien we een iemand lopen en zeiden we: wie zou dat zijn, inmiddels ken je al veel mensen en ja hoor , een oude Mevr uit Amerika die dit alleen loopt al voor de vietrde keer.Ik denk dat ze wel 75 jaar is , maar Wim denk dat ze ouder uitziet dan ze is, maar ik vind het geweldig.we denken dat ze in Hotels overnacht en niet in de Refugio.
Al met elkaar weer een hele mooie dag.Morgen gaan we van Melide naar Pedouzo een tocht van 33 km.
we zien het wel, nog 3 dagen wandelen en dan zijn we aan in Santiago de Compostella.
Ik geloof als ik zoals gezegd schrijf dat ik dan bij binnenkomst huil van "Ik Heb Het Gehaald"

Tot morgen en lieve groetjes van ons.

Wat gaat de tijd snel. Misschien voor jullie niet. Het is hier nu prachtig weer. DE TUIN LIGT ER GOED BIJ GA NU MAAR EVEN EEN RONDE FIETSEN EN GENIETEN.. Al snel dan heb je je doel bereikt. SANTIAGO enz. HOUD VOL JE BENT ER BIJNA!!!!! Groeten Annie