Het hart van de Berg

Spanje, Tinero

ja dat was het vandaag, we hebben een stuk door de Camino del Norte gelopen, steeds verder in de onherbergzame dalen van het binnenland van het westen van Asturie .In de boeken staat ook met voortdurend stijgen en dan weer dalen.
Wat ben ik blij met mijn wandelschoenen bij het dalen over grote stenen en leisteen. Het water komt zo de bergen uitlopen, dus modder, drek en uitglijden..... maar wat is het hier geweldig mooi en stil en een schat aan bloemen.

Ik ben hier ook in de mooiste tijd van het jaar, maar tegen 12 uur wordt het al echt warm..alleen mijn jack uit, geen korte broek.
We zijn nu in een herberg met 12 stapelbedden. 2 duitse mannen uit Heidelberg, de rest Spanjaarden, geloof ik.
We hebben geweldig gegeten in deze plaats Pola de Allande .we eten de specialiteit van de streek bij goede restaurants. We slapen als bedelaars en eten als Keizers.ha ha!
Morgen heb ik de keuze of ik loop de Camino del Norte tot de top of Marjon brengt me boven op het dak van de Camino die 1.146 meter hoog is, of ik loop henm met Wim naar beneden. Ik ben naar boven bij stukken zo benauwd, dus denk er nog even over na tot morgenvroeg.
Maar het is de mooiste natuur die ik ooit heb gezien.
Wim maakt super mooie foto's en Marjon ook, dus dat wordt een mooie dvd als ik weer thuis ben.
Het is 21 uur en ga zo slapen,tot morgenavond.