Mogenvroeg 7 begin Camino.

Spanje, Oviedo

Zondagavond 20.30uur:
we liggen alle drie bij elkaar op 1kamer.Wim slaapt boven Marjon in het stapelbed. Een heel huis vol mannen. Het was 'n prachtige reis van Leon naar Oviedo, we reden over hele hoge passen door de bergen. Alles bloeit er al:seringenbomen, hele stukken berg paars gekleurd van heidestruiken en dan leisteen bergen helemaal geel van brem en het allermooiste: hele bosjes donker paarse Orchideeën die wij ook op het Springendal hebben. Het was dus ' n geweldig mooie reis van ongeveer 105 km.
Aangekomen in Oviedo, wat ben ik blij dat ik met zulke reislustige vrienden onderweg ben, want ik had nooit de weg gevonden, ook niet met Tom Tom. Wim en Marjon hebben 38 jaar zonder navigatie de hele wereld afgereisd dus voor hen is dit niets en ze worden er niet warm of koud van.
Aangekomen in de Refugio het wonder van de dag: een parkeerplek bijna voor de deur, terwijl er eigenlijk nergens een vrij plekje te vinden was.
Oviedo is een prachtige stad, Unesco wereld erfgoed. Het is er mooi schoon, veel uitgaansleven en super mooie dames op super hoge hakken en dan tegen 6 uur flaneren in de stad.ja iedereen ziet er erg mooi uit. We hebben kaarsjes in de Kerken aangestoken voor een goede Camino en voor Ageeth.
Ook de architectuur van de Kerken: zoiets heb ik nog nooit gezien, geweldig indrukwekkende stad.
Morgen de eerste Camino dag. Het is maar afwachten of ik dan nog puf over heb om aan mijn
Pindat te werken.... Nu nog even een appeltje weg werken en dan ga ik slapen, morgen is het vroeg DAG.