Sunrise @ Nagarkot

Nepal, Nagarkot

Na een aantal dagen (bijna) niks te hebben gedaan en me erg thuis te hebben gevoeld in het hostel waar ik verbleef in Kathmandu, was het tijd om weer iets te gaan ondernemen. Samen met (Italiaanse tuinman) Giano gingen we een poging ondernemen om met de lokale bus naar Nagarkot te gaan, 40 km buiten Kathmandu en staat bekend om het mooie uitzicht op het himalaya gebergte. Deze poging is hard gefaald. Na twee uur zoeken en van de ene plek naar de andere te zijn gestuurd (hierdoor wel weer veel van kathmandu gezien, helaas wel met zware backpack op de rug) geen bus kunnen vinden. Wel tip gekregen dat we met de taxi konden voor 1000 rs (+- 10 dollar), na een aantal onderhandelingen bij een aantal chauffeurs, bij eentje uitgekomen op 1400 rs. Chill dachten we, alleen was dit geen aardige man en bedacht hij zich onderweg dat Nagarkot toch wel iets te ver weg was voor die prijs en begon hij te dreigen met vechten en politie als we niet zijn begin bedrag van 2000 rs zouden betalen.. na dik 1,5 uur met geknepen billen achterin zijn taxi te hebben gezeten, veilig en 1000rs lichter in Nagarkot aangekomen. Ik had van de te voren al een leuke plek uitgezocht en we zijn daar naartoe gelopen.
Tassen uitgepakt, uiensoep gegeten en een mooie wandeling gemaakt tijdens de zonsondergang.
De volgende ochtend om 5 uur opgestaan om naar een mooi uitzichtspunt te lopen voor de zonsopgang. Helaas was het een beetje bewolkt maar dat gaf juist ook wel weer een mooi effect.
Bij terugkomst in het hotel de meest verrukkelijke groenteburger gegeten. Daarna tassen gepakt en naar het enige busstation gelopen. Nu was het gelukkig een stuk makkelijker om met de bus terug te gaan naar Kathmandu. Er was geen rechtsreekse bus en moesten ergens overstappen maar dat ging vrij soepel. Binnen 2 uur en met 200 rs waren we terug in Kathmandu.