Nationaal park marguareis

Italië, Certosa di pesio

Vandaag worden we wakker en het zonnetje schijnt al heerlijk. Na het ontbijt besluiten we om een stuk te gaan wandelen in een van de nationale parken die dit stuk italie te bieden heeft.
We kiezen voor nationaal park marguareis. Waarom? Omdat de campingeigenaar daar een wat gedetaileerde kaart van heeft. Nadat we de auto geparkeerd hebben lopen we een klein stukje naar beneden om vervolgens een poosje langs een riviertje te lopen heerlijk daarna gaat onze tocht omhoog de bergen in waar we flink moeten klimmen en waar behoorlijk pittige stukken tussen zitten. In totaal ongeveer 650 a 700 meter geklommen. Maar het is er echt prachtig met een aantal mooie watervallen.na de lunch op het hoogste punt dalen we weer af via de andere kant.
Op aanraden van de campingeigenaar lopen we tijdens onze afdaling nog even langs de cascate del saut een prachtige grote waterval waar nu door al dat smeltwater een behoorlijke vak water naar beneden komt.
Eenmaal bij de auto besluiten we nog even naar mondovi te rijden dit blijkt een leuk dorpje te zijn waar we met een soort treintje naar boven rijden om in het oude centrum uit te komen. Na hier nog even rondgewandeld te hebben en een ijsje gegeten te hebben rijden we terug naar de camping.