Terugblik op de reis

Nederland, Veghel

Resultaten

Als ik nu terugkijk op mijn reis ben ik heel tevreden. De trektocht heeft me behalve mooie beklimmingen ook diepe dalen gebracht. Ik heb weliswaar de top van de berg bereikt maar kwam er toen achter dat ik geen berg maar een hele bergketen aan het beklimmen ben. Gelukkig heb ik tijdens mijn reis geleerd hoe ik dit aan moet pakken. Ik weet nu hoe ik moet klimmen en hoe ik weer uit een dal kom.

Door alle mooie ervaringen tijdens mijn reis heb ik de volgende resultaten geboekt:
  • Ik ontwijk het benoemen van en confronteren met zaken nu niet meer of minder lang. In het verleden ging ik deze momenten uit de weg. Ik hoor ook in feedback van zowel collega’s als leidinggevenden dat ik zaken nu eerder benoem. Ze stellen het daarbij op prijs dat ik het bij de feiten houd en niet op de man speel.
  • Nu ik zaken op de juiste manier weet te benoemen merk ik dat dit ten goede komt aan mijn werkplezier, humeur, dus positieve energie in plaats van energieverlies. Uit de feedback bleek dat mensen dit wel aan me konden merken.
  • Ik ben duidelijker in mijn communicatie. Uit de feedback die ik van de IT’ers ontving betreffende sprint wk 21 bleek dat er een groot verschil zat in mijn aansturing en dat ik daar flinke stappen in had gemaakt.

Concrete voorbeelden van mijn verbeterde communicatie zijn:
  • Het helder afbakenen van de werkzaamheden en de prioriteiten.
  • Mijn verwachtingen naar hen toe zijn duidelijker
  • Opvolgen van deadlines, waarbij ze het fijn vonden dat ik tussendoor een check deed.
  • Afbakenen van mijn eigen werkterrein door aan te geven met wat voor type vragen ze wel en niet bij mij terecht konden.

Het echte resultaat uit zich in het feit dat de tijd die ik aan bepaalde zaken spendeerde drastisch afnam. In de feedback van zowel IT als mijn leidinggevende werd dit bevestigd. Het meest concrete voorbeeld hierin is sprint wk21. Waar ik tijdens deel een van deze sprint veel meer dan 40 uur per week kwijt was, heeft het me in deel twee van de sprint slechts 20 uur per week gekost. Andere effecten waren dat ik het overzicht beter behield en opgewekter was. Uit de feedback begreep ik dat ik dit ook uitstraalde naar het projectteam.