Een ander dagje in Barcelona dan gedacht

Spanje, Barcelona

Laura heeft de hele nacht liggen gloeien als een kooltje. Ze heeft flinke koorts, ook in de ochtend zakt het niet echt. Ik heb een ibuprofen fijn gemaakt en gegeven. Ze valt hierna weer in slaap. Om 8.30 slaapt ze nog met hele rode wangen.

Ik heb ondertussen opgezocht waar de garage ligt op de telefoon, helaas doet de wifi het niet gelijk in het appartement. De garage blijkt niet ver weg. Even via de app met Jeroen overlegd, wat te doen en besloten toch mijn spullen te gaan halen uit de auto. Briefje op de telefoon gelegd voor Laura en snel gegaan.

Toen ik terug kwam was Laura wakker, maar gelukkig niet bang geworden.
Onderweg heb ik de excursie afgebeld. Jammer, want we hadden er echt zin in. Het was een excursie bij een Nederlands bedrijfje: Broodentomaat. Alleen de naam vinden we al leuk. Ze reageerden heel aardig en begripvol en deden gelijk het voorstel als het beter zou gaan met Laura, we maar moesten bellen en we dan ergens tussendoor wel nog een tour konden krijgen :)

Bij het bakkertje, schuin onder ons appartement, ontbijt gehaald en versgeperste sinaasappelsap, maar niks smaakt Laura.

Ik laat Laura nog maar even liggen en overleg dan met haar twee opties. Eén nacht bijboeken, hopen dat ze wat opknapt en dan later terug naar huis. Of vanmiddag de spullen inpakken en gelijk terug naar huis. Ik probeer dan wel 's nachts door te rijden. Ze kiest de tweede optie. Ze mist haar vader ook al vanaf gisteravond en wil naar huis. Ik ga ook nog een uur slapen als voorbereiding en zij is nu wel wakker.
Ik vind het prima, we hebben wel aan elkaar beloofd dat we nog een keer terug gaan en dan sleuren we Jeroen gewoon mee.

Een beetje sfeer proeven van Barcelona

Ze wil graag nog wat souvenirs kopen en we gaan samen de Ramblas op, hier zijn genoeg stalletjes. We kopen ook nog wat vers fruit. We lopen tot aan het plein: placa de catalunya. Nog een paar foto's genomen. Laura krijgt het koud en wordt moe, dus zijn we teruggelopen nar het appartement. Hier opgeruimd, ook al hebben we niet veel rommel gemaakt en zijn we samen de eerste keer naar de auto gelopen om de zware tassen weg te brengen. Daarna alles afsluiten, sleutels op tafel achterlaten en laatste tassen mee. We gaan.

Het adres van de Sagrade Familia op de tomtom ingesteld. Ik wil niet weggaan uit Barcelona zonder dat Laura en ik dat beroemde gebouw hebben gezien. We zijn er langs gereden en eronder gestopt. Het meest indrukwekkende is dat er hijskranen op het gebouw zelf staan. Heel apart. Laura kan het niet meer opbrengen om uit te stappen. Ze heeft nog wat foto's genomen door het raam.

De terugreis

Om 18.03 keer ik om en ga ik richting Rotterdam. Het begin verloopt voorspoedig. Ik heb nog een keer getankt in Spanje. Hier blijkt de benzine het goedkoopste van de hele reis € 1,007 per liter, dus gelijk mijn hele tank vol. Richting de Pyraneeën wordt het steeds bewolkter en donkerder. Laura probeert tot 19.30 wakker te blijven, zodat ze gewoon een nacht kan slapen. Er valt af een toe een regenbui en het is donker. Dit is zeer vermoeiend rijden, het is slecht te zien. Je mag hier 130 km/uur maar ik rij grote stukken rond de 100 km/uur. Om 23.00 wordt ik moe en stop op een parkeerplaats. Ik probeer hier wat te slapen. Bij Laura op de bank gaat niet, dus dan maar in de stoel. We zijn wel op 1000 meter hoogte en het is -4 graden, dus best wel koud...