Regen en kaarten

Italië, Trentino-Alto Adige

Vandaag is het erg bewolkt en regenachtig.
Na een paar potjes pesten ben ik brood en een cappuccino gaan halen en meegenomen naar de tent. Heerlijk samen ontbeten. We spreken af vandaag niet met de boot te gaan, om dat de kans op regen zo groot is.

Af en toe is het droog en zonnig en dan gaan we naar buiten. Laura vindt het leuk om over de camping te lopen. Ze kijkt dan eens mee bij andere Nederlandse kinderen en voordat ze het weet heeft ze contact en is ze met een spelletje badminton bezig of zoiets.

Tussen de middag gaan we eten op het terras over het afdakje. Op een gegeven moment wil Laura weg. Ik zit nog een wijntje te drinken en te lezen en blijf even zitten. Na een half uur nog geen Laura en neem ik mijn wijn maar mee naar de camping. Laura staat daar heerlijk te praten met de buurman en vindt natuurlijk dat ik haar stoor. ..

Ik vind het leuk om te zien hoe snel ze contacten legt en hoe makkelijk ze zich beweegt zo over de camping.

's middags blijft het steeds langere periodes regenen. De puzzel- en vakantieboekjes komen nu zeer van pas.

In de avond gaan we naar het restaurant om te eten. Ik wil vanavond iets van pasta en Laura weet het nog niet. Het wordt spaghetti la Carbonari en een crème-groente soep voor Laura. Het regent nu echt wel hard.

Bij terugkomst in de tent is er en natte plek op mijn slaapmat. Laura maakt zich wel zorgen en vindt het best wel eng.
We hebben alle spullen netjes terug in het plastic gedaan en alle losse spullen in een vuilniszak. Terwijl we bezig zijn voel ik geen lekkage, dus op hoop van zege. ....

We zijn de nacht droog doorgekomen. Het bleef wel langer doordruppelen onder de boom dan dat er regen was!

Wat jammer van die regen hopenlijk krijgen jullie nog een heleboel zon de komende dagen.Wat een leuke foto,s heb je opgestuurd.Laura ziet er goed uit volgens mij krijgen we veel verhalen als jullie weet thuis zijn.Rechelle nog veel plezier en mooi weer.

Henny Stam 2015-08-02 19:43:46

Wat een avontuur , ondanks het slechte weer , heel veel plezier samen . Laura ben trots op je dikke kus , en een dikke knuffel voor jouw Rechelle .