Weer thuis

Nederland, Rotterdam

Om 6 uur gaat de wekker al, best wel vroeg al ben ikzelf (Jeroen) al vanaf 4 uur wakker. Het feit dat we morgen de hele dag op volle zee zitten en niet iedere minuut frontaal op een tegenligger kunnen botsen verontrust me toch wel een beetje. Na 3 weken raak je toch wel verslaafd aan de adrenaline.
Het is maar een half uurtje rijden naar de haven maar we gaan dik op tijd weg want het zou toch wel heel veel stress geven als we nu in de file terecht zouden komen (liever wat slaap missen dan de boot).
Er is geen wagen op straat te bekennen dus we komen erg vroeg aan en sluiten aan in een rij van 100 andere vroege vogels die allemaal de oversteek gaan maken naar Hoek van Holland. Bij het inchecken vragen we of ze ons op de hoek kunnen afzetten maar een Margaret Thatcher lookalike is niet geamuseerd en wil alleen ons paspoort zien. Het inchecken gaat hierna vrij snel en eenmaal aan boord nestelen we ons in een comfortabele bank en beginnen maar gelijk met kaarten. We hoeven maar 7 uur te varen dus hebben geen tijd te verliezen. Na 20 potjes pesten liggen we nog steeds in de haven, we beginnen deze dag maar eens met 42 minuten vertraging. Dit schijnt allemaal aan deelay te liggen maar de kapitein verteld ons dat we die waarschijnlijk wel weer inhalen en dan zullen ze eens een hartig woordje met hem spreken. De verwachte aankomsttijd is dus gewoon 17:15.
We naderen Nederland en het weer wordt steeds mooier, dit hoort toch andersom? Alles verloopt via verwachting en als de klok om 15:00 ineens naar 16:00 springt (tijdsverschil) schiet het toch wel lekker op. Om 17:35 rijden we van de boot af en de haven uit, het begint inmiddels langzaam te regenen, zo hoort het.
Na een fantastisch avontuur waar we genoten hebben van de prachtige natuur, de vriendelijke mensen, de historie en alle bezienswaardigheden rijden we naar rotjeknor. Eenmaal thuis aangekomen laden we snel even al onze bagage uit en gaan dan nog even naar de supermarkt om avondeten te kopen.
Op Laura's verzoek: peen en uien. Nu zijn we echt thuis.

Fijn dat de overtocht goed verlopen is , al duurde het even voor jullie vertrokken en natuurlijk ergerlijk een dame die jullie grapjes niet om te lachen vond.. Heb ik ook vaak hoor dat ik best wel lollig uit de hoek kom, ( alweer die hoek ) en de mensen het gewoon niet begrijpen en stuurs voor zich uit blijven kijken.. Ik denk dat wij gewoon te bijdehand zijn, zou dat kunnen denk je ? Ik denk dat ik jullie verslagen en leuke foto,s ga missen maar ben heel blij dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen en zoveel fantastische avonturen hebben beleefd.!

Jetty 2016-08-02 13:35:22

Oh ja natuurlijk dank jullie wel voor al die geweldige leuke grappige en spannende verslagen en foto,s . Dat jullie dat avontuur met ons gedeeld hebben ! 💕 👍🏻