Boottocht en chillen

Tsjechië, Praag

6.10 - Ik wordt weer wakker na ongeveer 3 uur slapen. Laura was al wakker en lag te lezen.
We besluiten te gaan rijden. Eerst even tanken; daar ons even verfrist aan het fonteintje. Koffie voor mij en chocolademelk voor Laura en we konden op pad. Ik rij al snel Praag in, dat ik nu al op mijn duimpje ken. Met het daglicht is ook alles makkelijker. Laura is nog even in slaap gevallen, ze was nl. al vroeg wakker, waarschijnlijk toch een beetje aan het waken toen ik sliep. Ik heb de straat nu snel gevonden, maar toch nog een paar rondjes moeten rijden door versperringen, eenrichtingsverkeer e.d. voordat ik het goede nummer vond.
Ik parkeer de wagen en laat Laura nog even liggen tot 9.00. Een paar minuten daarvoor wordt ze uit zichzelf wakker en gaan we inchecken.
Gelijk gevraagd of we eventueel nog een nacht extra konden blijven. Ik verwachtte dat we heel moe zullen zijn.

Op de kamer lekker op bed gaan liggen. Al wat dingen uitzoeken en toen met de tram naar het centrum. Om 12.00 gaan we met de boot op de Moldau varen en lunchen op de boot. We hebben nog ruim een uur de tijd voordat we aan boord mogen. We lopen daar in de buurt wat rond. Door een straat met dure boetieken, zoals Cartier, Louis Vuitton, Tiffany's en nog veel meer. De winkels zijn wel dicht, waarschijnlijk omdat het zondag is. We komen op een plein uit met wat kraampjes en natuurlijk souvenierswinkeltjes. Hier wil Laura nog wel terugkomen.

Toen we op de tram stonden te wachten regende het heel hard, maar dat klaarde al snel op. In de zon op de boot was het zelfs warm. Laura en ik vinden het altijd heerlijk om te varen, dus hebben we er van genoten. Laura heeft ook wat vragen over vroeger gesteld en ik beantwoord. Ze heeft me vervolgens heel lang en vaak uit zitten lachen. Ze kwam gewoon niet meer bij en ik denk dat ik sommige dingen nog lang moet horen....
We overleggen dat we na de boottocht terug naar de B&B gaan om te chillen of al wat te slapen

Morgen kunnen we dan gaan zoeken naar alles wat we allemaal nog willen zien. En wat souvenirs kopen. Zeker op zoek naar een glas voor oma Jetty.

's Avond vlakbij de B&B een restaurant gevonden, waar voor weinig geld heerlijk gegeten hebben. Alles bij elkaar vandaag meer dan 250 foto's gemaakt, maar dat zal ik jullie besparen. Want hier is alles indrukwekkend, maar voor de volgers is het gewoon weer het zoveelste gebouw of brug!!

Mooie stad hoor zwanenburg. Ik snap dat jullie hier nog wel een dagje willen blijven

Pappieflappie 2017-07-25 00:52:36

Jee ik vond het al vreemd dat ik niks meer hoorde, maar mijn fout. Ik zie dat ik verder moest bladeren😊. Sorry ga even lezen!!

stephany Sastroredjo 2017-07-27 11:13:13

Wat een leuke foto,s weer en wat een hoop indrukken hebben jullie te verwerken.. ik hoor dat jullie nog naar Wenen gaan en misschien zelfs nog naar Venetie .. dat is nog wel heel veel rijden. Ik wens jullie nog een goede reis en hoop jullie gauw weer thuis te horen.. xx❣️

Jetty 2017-07-29 14:36:40

Hoihoi, jullie zijn alweer thuis dus ik ben dan ook wel een beetje laat met mijn reactie, maar ik kreeg geen updeetjes in mijn mailbox dus was na het eerste verslag een beetje wachtend op het volgende verslag. Nu heb ik ze net alle vier gelezen. En wat zijn jullie bikkels zeg! Veel gezien en veel beleefd. Leuk om te lezen. Ook wel weer fijn om thuis te zijn he? Groetjes, Corrie