Whale Watching

Zuid-Afrika, Hermanus

Vandaag gaan we op zoek naar walvissen. Van juni tot november komen zijn naar dit gebied om er zich te voeden met plankton, te paren en er hun jongen te werpen vooraleer ze voor enkele maanden terugkeren naar de koude wateren van het zuidpoolgebied waar ze de zomermaanden doorbrengen.
Wij doen een eerste poging vanop de rotsen, met verrekijker en lens in de aanslag. Wanneer er plotseling van overal 'oooh' wordt geroepen laat er zich in de verte toch eentje tonen. Teleurgesteld...nadat wij ons aan zo'n free Willy spektakel verwachtten.
Op weg naar de haven is er nog eentje die z'n staart toont. Vooraleer we de boot opgaan nemen we nog een lichte lunch : gegrilde Kingclip; lokale vis van de Kaap.nee...geen walvis!
Met de boot varen we een eindje verder de baai in. Tot plotseling de motor van de boot uitgaat. Naast ons verschijnen moeder en dochter. Wow! Hiervoor zijn we hier.
Nog verschillende keren komen enkele walvissen boven water. Verwend keren wij terug naar de haven.