Tochje met....de trein & massage

India, Orachha

Agra --> Orachha
Deze keer verplaatsen we ons met de trein. De bus zet ons af bij het treinstation van Agra. Daar dienen eerst onze koffers door de scanner (de dame achter het computerscherm lijkt er weinig interesse voor te hebben). Eens op het perron is het een komen en gaan van pendelaars/reizigers. Totale chaos? Nee, goed georganiseerde chaos kan je het noemen. Duidelijke communicatie, geen vertragingen. Geen NMBS-taferelen 😉.
Bij het binnenrijden van onze trein staat iedereen paraat, éénmaal hij stilstaat een geroep van de treinbegeleiders 'quick quick on the train'. In een mum van tijd zit idereen op de trein; incl. bagage. We hadden gereserveerde plaatsen en na enkele ogenblikken werden wij al voorzien van een ontbijtje (omelet+toast+tea). De rit neemt ongeveer een 3tal uur in beslag over een afstand van 150km.
Aankomst : station van Jhansi. Vandaar nog een halfuurtje met de bus naar de onze bestemming voor de volgende nacht te Orcha. Geen hotelkamer deze keer maar een 'hoteltent'. Prachtige locatie langs de rivier. Orcha is een klein en 'rustig' dorpje. Na aankomst geniet ik van een welverdiende ayurveda massage. Zalig! In de late namiddag verkennen wij al vluchtig het dorpje een eerste keer en sluiten wij opnieuw af met een heerlijke zonsondergang.