Treinmarathon

India, Varanasi

Orchha --> Varanasi
Ik moet mijn mening ivm de nmbs spijtig genoeg herzien.
Deze nacht maakten wij de verplaatsing van Orchha naar Varanasi met de nachttrein. Een traject van ongeveer 600km met 30 haltes. +/- 11u reistijd.
Rond 21u kwamen wij gisteravond aan in het station van Jhansi, goed op tijd dus voor de trein van 22u30. Al gauw kregen we te horen dat de trein 10 min vertraging had. Ok, valt wel mee. Dus hadden we nog even de tijd om alles en iedereen te aanschouwen. Onlangs groot nieuws dat er in het station van Geraardsbergen enkele koeien liepen, hier dagelijkse kost dus. Eenmaal de trein aangekomen konden wij plaatsnemen op onze gereserveerde plaatsen. Ik ga steeds uit van het ergste dus onze slaapplaatsen zagen er best ok uit. Om 23u vertrok de trein en al gauw installeerden wij ons voor de nacht. Beddengoed was voorzien maar deden het toch maar met ons eigen gerief. Bagage vastgemaakt, waardevolle zaken onder de kledij en met de rugzak onder het hoofd kon ik de slaap al heel snel vatten. Echter tijdens de nacht werden wij constant wakker van de vele tussenstops en de schrik of onze bagage nog niet verdwenen was. Rond 8u30 werd iedereen wat wakker en bracht onze begeleider Sunny een lekkere kop koffie...heerlijk. Maar hij moest ook meteen melden dat wij ondertussen 1u vertraging hadden opgelopen.
Onderweg bleef de trein echter meer stilstaan dan dat hij bolde.
Dus op het einde van de rit hadden wij er een traject van 16u opzitten. Maw een kleine vertraging van 5u. De rest van onze dag bestond enkel nog uit douchen, eten en slapen....