I love to....ride my bycicle

India, Nawalgarh

Vlakke fietspaden, elektrische fiets en versnellingen. No Way!! Afgedankte samengestelde fietsen, geen kussenvulling of gelbroekskes, door putten, kuilen, tussen mensen, koeien, motos, auto's, bussen,... Vandaag ervaren wat echt fietsen is.
Onder een stralende zon met temperaturen van rond de 30gr. Hoe zalig is dees .
Tijdens ons fietstochtje brachten wij bezoekjes aan oa een boerenfamilie bestaande uit een honderdtal familieleden. Oa bloemkool en spinazie werden er momenteel geteelt. Alsook de typische Haveli's, enkel gekend in de streek van Nawalgarh, ten tijde van rijke kooplui op de zijderoute met hun prachtige muurschilderingen. Sterren waanden wij ons bij aankomst in een schooltje. Van 3 tot 10 jarigen netjes in uniform gilden en giechelden ze van achter hun bankjes. Zowel de kinderen als leerkrachten gingen fier de foto op. Maar wie niet horen wil moet voelen. In iedere klas lag er een stok en ja hoor...pets...kreeg er eentje een tik van de stok wegens te 'enthiousaste' reactie. Geen slechte regel naar mijn opinie. We zetten onze tocht verder door de chaos en leveren onze fietsen in goede staat terug af.
Na deze inspanning .... ontspanning door een frisse duik in het zwembad vh hotel. Waarna wij ons klaarmaken voor de jeeptocht naar opnieuw een haveli, een fort, de crematieplaats en een paardenfokkerij. Onze dag sluiten we af met de heerlijke indische curry's. Slaapwel!