Tochtje met de riksja

India, Jaipur

Nadat de tuktuk ons dropte tenmidden van de straat, die wij ondertussen als volleerde locals overspurten (denk aan het spelletje chickenrun) brachtten wij een bezoekje onder ons 2 aan het City Palace; het 'optrekje' van de Maharadja en Maharani (mr&mevr heerser van).
Nadien waagden wij ons even aan wat shoppen, een niet echt ontspannend tijdverdrijf.
In de namiddag stonden enkele riksja's voor ons klaar om ons naar de lokale markt te vervoeren. Ik had echt medelijden met mijn 'chauffeur' die in deze hitte, op zijn leeftijd, deze taak moest volbrengen. De communicatie met hem verliep niet zo vlot maar hij had duidelijk heel veel plezier...tot...opeens....krak! Zijn pedaal naar de vaantjes! Toen heeft ocharme die man de weg vervolg al lopen en trekken.
Wat je denkt nooit te vinden vind je zeker op de marktjes in Jaipur (wel duizenden winkeltjes denk ik - zo leek het). Een wirwar van straatjes...en opeens sta je als voetganger vast, mee in het verkeer, achter een vrachtwagen. Achter ons moto's, links van ons moto's daarachter tuktuks, auto's en daartussen Indiërs die u raar aankijken waarom een belg zich druk maakt! Geen doorkomen aan! Met geduldig wachten en wringen lost het probleem zichzelf op. Gouden tip van onze reisbegeleider Sunny : Go with the flow!
De dag sluiten we af met een echte Bollywoodfilm. Die ervaring hadden wij al eens meegemaakt maar opnieuw een spektakel van jewelste. Gillende mensen bij het verschijnen van al die Bollywoodsterren. Comedy over the top maar bij de pauze (1u30 later - de film duurt 3u, volledig in Hindi, zonder ondertitels) besloten wij toch de zaal te verlaten.
Nog een snelle hap en hup klaarmaken voor een nieuwe dag.

Heel mooi! Geniet er van.

Martine 2017-10-26 23:43:43

Genieten jullie met volle teugen ! Dat is daar een hele andere wereld zo te zien . Groetjes,