Jungledrive - Sea-turtle seeking - Sugar

Indonesië, Sukamade

Spectaculaire, avontuurlijke rit door de jungle, off-road met de jeeps, plassen, stenen, rotsen, door de rivier,.... Onderweg stop bij suikerboer, heerlijke geuren. Zalige pick-nick on the beach met nog een tussenstop bij vissershaventje. Tegen de avond aankomst bij onze slaapplaats midden in de jungle. 1slaapzaal voor de ladies, 1 zaal voor de mannen. Elektriciteit maar voor enkele uurtjes. Na het avondeten maakten wij ons klaar (donkere kledij) om naar het strand te vertrekken voor de sea-turtle seeking....als we geluk hebben! Geen lawaai, geen licht....en wachten maar. Na een uurtje liggen werden wij geroepen door de rangers dat er een schildpad aan land was gekomen. 1km verder zagen we dan de schildpad die zichzelf al had ingegraven en gestart was met eieren. Maar liefst 121 eitjes had deze reuze schildpad gelegd. Al de eitjes werden onmiddelijk weggenomen door de rangers naar de nursery om zo veel mogelijk eitjes te laten uitkomen.