Leuven

België, Leuven

Leuven 30 km warm weer

5.45 uur wakker, Jos aankijken en woordeloos begrijpen dat we niet wachten op het ontbijt om 07.45 uur en dat we naar Leuven lopen.
Zo leuk om elkaar zo lang te kennen.....

Vandaag 30 km lang langs een kanaal gelopen. Geen routekaart bestuderen, maar gewoon gaan!
Dat geeft de mogelijkheid om de dingen te overdenken.
Al die lieve mensen onderweg die je een beetje op weg helpen.

De mooie stempels die we onderweg kregen en de rondleidingen in de kerken waar we kwamen.
Mensen die bezorgd zijn toen ik een beetje ziek was. Onze exbuurvrouw wilde me al op komen halen om me te verzorgen 🙂
Al die gezellige mensen met hun verhalen.
Mensen die ons spontaan een slaapplaats aanbieden enz enz

Ja en we hebben ook onaardige mensen ontmoet. Die meneer die ik de weg wilde vragen en zei: zeg maar niets , ik weet heus wel wat je wilt vragen. En vervolgens wegliep en mij totaal verbaasd achterliet.
Of die mw. die zei dat we niet op het bankje mochten uitrusten: weg jullie! Dit zijn uitzonderingen.

We zitten nu in Leuven en we hebben gelukkig een hotel kunnen vinden, maar dat was niet makkelijk.

Geen idee waar we morgen heen gaan trouwens, moet nog alles uitzoeken.

Tip voor diegene die misschien willen pelgrimeren:
Tip 1: Als je een bankje in de schaduw ziet, loop er niet voorbij, maar ga zitten. Het kan uren duren voor je er weer een ziet.
Tip 2: Als je een mooie plasplaats ziet ga plassen, ook als je nog niet echt moet. Soms duurt het een hele tijd voor je weer een plasplaats tegen komt.

Wow! 30 km! Wat goed van jullie

Pien 2019-06-22 19:31:44

Heerlijk zonder nadenken in de cadans van je stappen. Gelukkig kunnen we in Kreta overal plassen en zitten.

Inge 2019-06-22 19:39:06

jullie zijn nu echt onderweg zo te lezen

Pieter 2019-06-22 21:40:02

43.000 stappen en dan met kilo’s op de rug. Het is topsport, zo’n tocht.