Feest in Yucatan, Mexico

Mexico, Cancun

In Cancun begint het tweede deel van onze reis. Onderweg daarheen merkte ik aan een paar dingen dat het reizen went. Bij onze overstap in Houston miste ik het prullenbakje bij het toilet om het toiletpapier in te gooien. Maar blijkbaar is het normaal in sommige landen om het door te spoelen ;) En in het vliegtuig kregen we een stroopwafel. Normaal vind ik stroopwafels niet heel bijzonder, maar nu was ik echt heel blij met zoiets lekker Nederlands.

Cancun
Op het vliegveld in Cancun stond een lange rij voor de paspoort controle. Er komen daar een flink aantal vliegtuigen per uur aan met voornamelijk Amerikanen. Aan de kust staan dan ook heel veel grote hotels, waar al deze mensen makkelijk in passen. Ons hotel was niet direct aan de kust, maar voor €0,50 ben je heel snel met een bus op en neer. De eerste avond zijn we met die bus naar de kroegstraat gegaan, waar we zijn gaan stappen in de Congo. Na eerst te hebben uitgeslapen, zijn we met de ferry de volgende dag naar Isla Mujeres gegaan. Hier kun je met een golfkarretje het eiland rond crossen. Helaas hadden we te lang uitgeslapen en waren de golfkarretjes op. Dus zijn we per fiets het eiland rondgereden, naar het zuidelijkste punt van Mexico, een schildpaddenfarm en lekker nog even op het strand gelegen.

Tulum
Tulum is een plaatsje dicht bij zee. Het is authentieker dan cancun en iedereen fietst hier rond op vrolijk gekleurde fietsen. Op fietsen van ons hotel zijn we maya ruïnes gaan bezoeken, hebben we een mooi stuk langs zee gefietst en zijn we gaan snorkelen in de Grand Cenote. Een groot gat in de grond waar je tussen de vissen kunt zwemmen. En gelukkig was er een kroeg waar we de wedstrijd PSV - Madrid konden kijken.

Cozumel
Voor de kust bij playa del Carmen ligt het eiland Cozumel. Dit eiland is een cruise-halte en er lagen wel 5 cruise schepen voor de kust. Hier hadden we een oude oranje Kever gehuurd om het eiland mee rond te rijden. 's Ochtends waaide het helaas te hard om meteen te gaan snorkelen, maar we konden nu goed in ons toddenbakkie ontdekken waar we het beste konden snorkelen. Daar zijn we in de loop van de middag lekker op het terras gaan zitten. Die avond hebben we tussen de Amerikanen grote cocktails gedronken bij Wet Wendy's.

Playa del Carmen
Met de boot gingen we terug naar Playa del Carmen. Stiekem met maar één doel: een avondje goed stappen. Die avond hebben we kaartjes gekocht voor de Coco Bongo, waar je de de hele avond vermaakt wordt met een live show en zoveel drankjes als je maar wil. We hebben hier acts met Spiderman, Madonna en Michael Jackson etc etc gezien. Dat was een goed feestje!

De volgende dag halen we onze huurauto op, want daarmee gaan we onze reis door Mexico vervolgen...

Hoi reizigers, Cancun is weer echt de westerse wereld. Jaren geleden in Playa del Carmen geweest, toen stond er nog geen hoogbouw, is toch een tikkie veranderd. Veel plezier en geniet nog de laatste maand

Mia 2016-03-01 08:54:44

Hoi luitjes, volgens mij wordt het een groot feest de laatste etappe. Geniet ervan. Ik kijk uit naar het vervolg. En denk eraan met mate he:)

Mayke van Breda 2016-03-01 11:59:12

Dank voor je vervolgverhaal Ilse. Ik begin af en toe toch echt jaloers te worden op wat jullie allemaal zien en meemaken. Heerlijk om langs de mooie blauwe zee te lopen met de zon alom en ook nog snorkelen ! Wij worden de winter een beetje moe !! De foto van het feestje zegt genoeg dat jullie genieten en de autootjes zijn geinig en goed voor een tochtje over het eiland. Met een lekker drankje op een zonnig terras is het super na alles wat jullie hebben ondernomen de laatste tijd !! Nog heel veel plezier samen, liefs, kusjes, Frank en Annette

Annette 2016-03-01 14:19:24

Klinkt heerlijk allemaal, en leuke avonturen!! Veel plezier nog!!!