Dag 16: De grens naar Senegal over bij Diama (met de ferry) en overnachten in Saint Louis

Senegal, Diama

SENEGAL!!!
We hebben het gehaald en hoe! We zijn kapot maar voor het eerst sinds Westelijke Sahara en Mauritanie kunnen we weer een biertje kopen aan de bar, lekkerrrrr. Grensovergangen in Afrika blijven een apart verhaal. Er is weer heel wat onder de tafel doorgeschoven om al die ouwe bakken het land in te krijgen. Wachten wachten wachten …. En dan eindelijk mogen we verder. Senegal oogt echt ineens Afrikaans. De omgeving wordt ook steeds groener en de wegen steeds slechter. Wegdek moet je zien als 50% wegdek en voor 50% weg wegdek, dus rustig rijden want die eindstreep moet gehaald worden. Astrid en Jacqueline vliegen morgenochtend vroeg al naar Gambia dus we gaan zwaaien als we de blauwe TUI-vogel over zien vliegen. Vannacht slapen we weer in ons tentje bij hotel Dior St Louis. Vannacht in dat hotel wel zo’n slecht bed gehad dat ik er naar uit kijk om weer op de stretcher te slapen. Nu nog even gezellig bieren bij het zwembad en dadelijk onze tentjes in. Sorry, weinig te melden, morgen meer.

Gelukkig goed en veilig de grens over en de opmaak naar de laatste kilometers. Astrid en Jacqueline zijn vertrokken via Amsterdam en bereiden zich voor het onthaal van jullie Toon en Bart "Kanjers" . We wachten de laatste verhalen af en gaan stilaan de reis Ƥfsluiten. Toi toi toi mannen tot morgen. Groetjes Martin Bakers

Martin Bakers 2018-10-22 07:30:06

Zo , dat is wat anders dan hier in de kempen rondrijden . Ik vind het toch knap dat jij en je maatje dit doen , ook een top auto . Ik hoor wel van jullie hoe het is gegaan , ja ik heb de reisverslagen gelezen elke keer wer spannend. Veel suxxes en zie je Gr hans en zus