Dag 9: Een dagje praktisch rijden van Foum Zguid naar Icht

Marokko, Foum Zguid

Tja…. Wat zal ik vertellen over vandaag? Laat ik beginnen met het feit dat het eten van gisteren beter was voor de ogen dan voor onze darmen. Verder niks aan toe te voegen. Dat was wel een reden om te besluiten om vandaag over de verharde weg te gaan. We zijn om 9.45 uur met 4 jeeps gaan rijden. Onderweg toch weer een paar collega-rijders met stukken langs de weg zien staan. We durven het bijna niet meer hardop uit te spreken en kloppen ook zeker af maarrrr….. Onze tractor doet het nog steeds boven verwachting goed. Voor we vertrokken nog de luchtfilter schoon geklopt met als gevolg een grote stofwolk over de camping hahaha. Maar ook onze spullen, kleren, echt alles in de auto is stoffig (zie de foto van mijn koffertje dat ik vanmorgen uit de auto haalde om “schone” kleren te pakken).
We hadden besloten om met lekkere snelheid van 100 km per uur van A naar B te rijden maar toen zagen we onderweg zo’n mooie lunchplek onder een prachtige boom, die konden we niet voorbij rijden. Dus daar hebben we met zijn allen 1,5 uur gezeten. Wat eten, wat drinken, ouwehoeren en lachen. Onderweg ook nog gestopt om een hoofddoek en nieuwe leren slippers te kopen. Voor een tientje, da’s toch wel lachen die lokale prijzen hier. En de verkeersborden trouwens ook. Het is goed dat er plaatjes op staan.
Tegen de klok van 6 uur arriveerden we bij Auberge/camping Borj Birmane in Icht. Alweer zo’n mooie plek om een nachtje te blijven. Even gezamenlijk het vochttekort weer aangevuld. Zojuist de tentjes weer opgezet en een Hollandse pot met rode kool gegeten en op tijd naar bed. Er is nog een groep onderweg die vandaag flink oponthoud heeft gehad en waarschijnlijk pas na 12 uur binnenkomt.

Blijft mooi om te lezen wat een mooi avontuur geweldig

Henk peters 2018-10-14 22:21:15

Hey stofhappers!! Wat een gave avonturen met onvergetelijke momenten 😍 Geniet van jullie verdere reis!!

Lindsy 2018-10-14 22:47:18

Voor mij als beelddenker komt het verhaal echt binnen, zeker als je achteraf de foto's bekijkt, wordt t geheel werkelijkheid, geweldig dus om te lezen, maar jezus wat maken jullie iets bijzonders mee.... !

Julitte 2018-10-14 22:52:32

dit lijkt wel een simpel oriëntatie ritje maar alle respect voor jullie allemaal maar toch speciaal voor Toon en Bart die de uitdaging aan gingen en het tot nu toe zonder brokken het er vanaf brengen "Toppers" we leven met jullie mee. Succes!