Dag 11: Lange rit langs de kust naar Dakhla

Marokko, Daoura دورة

Vandaag zijn we over de helft gegaan wat betreft dagen, niet wat betreft afstand. We hebben er al ruim 5000 km op zitten. We voelen ons weer fit, gelukkig maar want er stond een flinke rit op het programma. Die liep nagenoeg in zijn geheel langs de kust (via de verharde weg). Vanmorgen zijn we iets na 8 uur vertrokken en ruim 12 uur later gearriveerd in Dahkla. Alle dagen veel oponthoud door stukken aan auto's, vandaag weer 3 teams met pech. En we zeggen het maar niet meer maar wij........ :-) :-)
Het wordt steeds armoediger en het landschap is erg dor; er groeit hier werkelijk helemaal niks! Op de foto zie je een “tankstation”, de pa van Toon had die vroeger ook een in Oerle en die zag er 40 jaar geleden al hipper uit dan deze. Maar de tank is weer vol dus we kunnen weer vooruit. Vannacht slapen we met 7 teams in een kampje dat we hebben opgezet in de duinen en een politieagent die de boel bewaakt. Het waait hier ontzettend hard maar ondanks de wind hebben we met zijn allen een lekker maaltje kunnen koken.
We naderen de grens met Mauritanië, we zijn benieuwd hoe dat zal gaan. Veel verhalen over gehoord en nu gaan we het zelf beleven. Waarschijnlijk zijn we een aantal dagen uit de lucht omdat er vanuit Mauritanie waarschijnlijk en vanuit de Sahara totaal geen communicatie mogelijk is. 2 Nachten slapen we in de woestijn en daarna melden we ons weer. Morgen om 7 uur weer op dus we gaan de tent (Toon) en de auto (Bart) zo weer opzoeken.

Nog steeds een geweldige trip wat een belevenis.kijk goed uit komende dagen

Henk peters 2018-10-16 22:24:38

Veel respect voor jullie mannen. Indrukwekkende verhalen, succes voor de komende dagen. Hou vol!

Miriam Kuijpers 2018-10-16 23:04:47

Nou Bart en Toon we begrijpen dat jullie 2 dagen ahw onderduiken. Veel succes verder in die grote zandbak. we zien jullie volgende bericht weer graag tegemoet.

Maria en Rinus Peeters 2018-10-16 23:21:04

Wat een tankstation ! Eentje uit de middeleeuwen maar ja er komt brandstof uit zodat jullie verder kunnen. Let goed op in die Sahara veel geluk en succes tot over twee dagen. GOOD LUCK

Martin Bakers 2018-10-16 23:57:23

Wat een geweldig avontuur! Volgende x wil ik mee!!!!

Mira 2018-10-17 09:54:45

Wat ontzettend leuk jullie reisverslagen te lezen over dit mooie avontuur. En nog eventjes geduld en dan zien jullie Astrid en Jacqueline ook weer.Die waren er wel iets comfortabeler naartoe gereisd dan jullie...haha Maak er nog mooie dagen samen van in Gambia.SUCCES!