Dag 13: Op weg naar onze 1e overnachting in de Sahara (National Parc Banc d'Darguin)

Mauritanië, Nouadhibou

Toch (een beetje) bereik, de techniek staat voor niks.
We zijn dus inmiddels in de woestijn beland. Vanmorgen kwamen de wagens met de kalasnikofs het terrein op rijden. Dat zijn de mannen die ons de komende dagen begeleiden door Mauritanië. Toch wel bizar hoor. De groep is weer opgesplitst in wel of geen Sahara. Onderweg is één van de motorrijders van de challenge bij een snelheid van 80 km per uur van zijn motor gelanceerd. Echt sneu, hij is uiteindelijk met een ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Ja, het is waar, een ongelukje zit in een klein hoekje! Na 250 km rijden werd het tentenkamp opgebouwd. Prachtige zonondergang en daarna met een groepje babi pangang gemaakt. Onderweg hebben we veel hout gesprokkeld voor een kampvuur dus dat is wat we vanavond doen hier in de dessert. Biertje erbij, goeie muziek en sterke verhalen vertellen. En die militairen hebben een geit geslacht voor op de BBQ (maar daar passen wij voor)! Morgen om 7 uur weer verder de woestijn is…. We zien wel of we dan nog bereik hebben.

Hoi Bart en Toon mooie reis verhalen hebben jullie .en vooral een gave rit En inderdaad je maakt van alles mee daar .🌴🐫 we zijn er bekend zoals je weet Maar voor ons wordt het ook spannend, wij vertrekken zaterdag morgen 🤔en hopen dat het ons autootje van 30 jaar het redt . Jongens het ga jullie goed 👌

Theo en Wilma Lauwers 2018-10-18 22:45:53

Mooie outfit mannen lijkt me inderdaad apart als je die mannen met geweren ziet. Mooi avontuur en spannende verhalen. Kan niet wachten om ze te horen. Hopelijk gaat het goed met de motorrijder. Blijf uitkijken en vooral genieten

Henk peters 2018-10-18 23:18:17

Leuk om telkens jullie verslagen te lezen. Ook de foto's zijn gaaf.

Miriam Kuijpers 2018-10-19 01:29:38

Suppergaaf vindt het wel heel mooi wat jullie allemaal doen als je terug bent Bart moeten s we snel ff bij praten nou veel plezier en geniet ervan Gr

Han Berkers 2018-10-19 07:09:03

Wat geeft me dat een raar gevoel mannen met geweren die jullie gaan begeleidden door de Sahara het lijkt wel oorlog. Verder hebben Toon en jij Bart een leuk hoofddeksel op echte Arabieren lijken jullie wel. Het blijft spannend ook voor de thuisblijvers maar wel geweldig zoals we jullie kunnen blijven volgen. Mannen veel plezier met het Kampvuur , kijk goed uit en " Good Luck " We zien weer uït naar de volgende verslagen en foto,s. Groetjes uit Geldrop !

Martin Bakers 2018-10-19 08:46:33

Jeetje wat geniet ik van jullie dagboek, iedere keer weer heerlijk om het verslag te lezen! Geniet van al het zand....en de Kalasjnikovs.....bizar hoor!

Yvette 2018-10-19 21:32:33

Wat een reis mannen vol actie en spanning . Het lijkt me we raar om zo beveiligd te worden ! Maar hopen dat er geen geweren gebruikt moeten worden . Goede voortgang de komende dagen . en super mooie foto’s maken jullie