USA 2014

Verenigde Staten, Mammoth hot springs

Heerlijk geslapen, t’ is te zeggen om 4u30 al wakker en nu wachten tot de rest klaar is voor het ontbijt. Vandaag op het programma de” Yellowstone canyon, lamar vallei en Mammoth hot springs”. We moeten ongeveer 1u30 rijden tot aan de canyon via de weg die we gisteren namen en waar de beren werden gezien, we besluiten eerst de North Rim Drive te bezoeken. Langs beide kanten van de canyon liggen 2 wegen met diverse parkings en volop plaatsen om de canyon te bekijken, we volgen ook een kleine wandeling die ons juist boven de waterval brengt en hier storten liters water naar beneden. Op een van de rotsen is een nest van visarend met jongen en af en toe zien we een visarend met vis toekomen om de jongen te voederen, nadat we het mooiste hebben gezien terug de auto in om naar de South Rim Drive te rijden.
Daar willen we Uncle Tom’s Trail aflopen maar daarvoor zijn er meer dan 300 trappen naar beneden en dus ook weer naar boven en daal je 500 feet, het zicht op de canyon en waterval is niet te beschrijven. Nadat we de canyon hebben bezocht gaat het richting Canyon Village voor een plas en rust pauze. We rijden terug richting Mammoth Hot Spring Hotel om dan aan de splitsing bij Tower Roosevelt de” Lamar vallei ” in te rijden, blijkbaar is hier altijd kans om wildlife te zien en met wat geluk ook wolven. Wolven zagen we niet, maar kuddes bizons, gaffelbok en een zeer mooie uitgestrekte vallei.
Ondertussen zijn we terug in Mammoth om de hot springs te gaan bezoeken, De vreemd ogende terrassen van Mammoth Hot Springs zijn de grootste attractie van deze groep van warmwaterbronnen. De terrassen zijn ontstaan door het warme water, de vele mineralen en de kalkstenen bodem. Binnenin krioelt het van de bacteriën en micro-organismen die het water allerlei kleuren geven. Maar ook de vele pruttelende warmwaterbronnen in dit immense gebied toont de levendigheid van Yellowstone. Morgen verlaten we Yellowstone om naar een nieuwe bestemming te gaan.