USA 2014

Verenigde Staten, Mammoth Hot spring

Vandaag vertrekken we naar de andere kant van het park en gaan de komende 2 dagen slapen in het Mammoth Hot Spring Hotel. De weg die we zullen volgen is langs de US 20 om dan via de US 89 naar Mammoth te rijden, in totaal is dit slechts 2 uur rijden maar onderweg staan nog enkele stopplaatsen op het programma. Het eerste stuk loopt voornamelijk langs Yellowstone Lake en aan het meer lijkt maar geen einde te komen en onze stop is voorzien aan de fishing bridge. We lopen wat rond op de houten brug en kijken welke vogels er te zien zijn op het meer, hier is ook kans om wat zalm te zien en dus ook de visarend die komt vissen. Plots zien we aan de overkant van de brug een grote stofwolk dichterbij komen en vanuit de stofwolk komen 30 bizons te voorschijn die de brug gebruiken om aan de andere kant van het meer te komen. Gelukkig staan we op de zijkant van het pad dat wat dieper ligt dan de rijweg en de bizons komen met veel geweld voorbij, is toch wel even slikken op dat moment. Oef, dat is goed afgelopen en nu op weg naar het visitor center. Zeker een plaats om even halt te houden en wat informatie te vragen aan een van de parkwachters en deze raad ons een kleine wandeling aan dat wat verder begint: “ Storm trail “. We informeren ook naar de beste plaatsen om beren te zien en blijkbaar moeten we in plaats van de weg via de Norris canyon Road naar de US 89 te rijden de US 20 verder volgen en via de Grand Loop road naar Mammoth te rijden. Op deze weg is er veel kans om beren te zien, maar dit is voor later. Op de parking beginnen we aan een wandeling van 1u30 “ storm trail “, deze wandeling is echt een aanrader. We zagen er marmotten, spechten en een coyote. Na onze wandeling rijden we verder door de Hayden valley om nog even te stoppen bij Mud Volcano “modderpoelen” en dit is weer heel wat anders dan de geysers.
Dus op aanraden van de parkwachter rijden we nu richting Tower Roosevelt in de hoop beren te zien, we rijden door een voortdurend veranderend landschap en plots een auto jam langs de weg. We stoppen springen de auto uit met onze camera en ja een moederbeer met 2 jongen langs de weg “ zwarte beer “. Jawadde!
De parkwachter probeert het verkeer weer vlot te krijgen en we rijden verder tot we enkele kilometers verder weer op 2 zwarte beren stuiten, nog wat later moeten we vertragen want er loopt een” white tail deer” op de weg. Voldaan komen we aan in het hotel, op de grasperken langs de lodges lopen of liggen wapiti’s en onder de lodges de uinta-chipmunk. S’avonds voor we gaan slapen horen we nog enkele vogels alarm slaan en wat later komt een Amerikaanse oehoe in een van de bomen zitten.