USA 2014

Verenigde Staten, Grand village Yellowstone NP

Vandaag verlaten we Salt Lake City en rijden richting Yellowstone NP, onze route is: Salt Lake City via I 15 N naar Logan.
Logan via scenic Byway US 89 N naar Bear Lake en zo verder naar Jackson.
Jackson via US 89 N door Grand Teton NP naar Yellowstone NP.
Volgens de routeplanner 346 mijl, 6 uur 34 min, dus een flinke rit voor de boeg PS: een extra overnachting in Jackson zou aan te bevelen zijn
Na het ontbijt staan we klaar om aan onze tocht te beginnen en op de I 15 N tot Logan verloopt alles vlot. Af en toe wat roadkill op de weg zoals herten, wasbeer en stinkdier, kan u verzekeren dat het blijft stinken zo een dood stinkdier. We houden even halt op de parking van het Cutler March en wat opvalt de parkings liggen er hier proper bij, anders dan in België. Het is hier een groot moeras gebied en dus zijn de vogels ook massaal aanwezig, killdeer plevier, pelikanen, ibissen, roofvogels, kraanvogels enz. Hier zou ik wel een paar uur kunnen vogels kijken maar we moeten verder. Het landschap langs de scenic Byway is indrukwekkend en nadat we nog enkele roodkop gieren hebben gezien komen we aan in het visitors centrum van Bear Lake. Aan de ingang hangt een voederbuis met suiker en daar zitten 3 Breedstaartkolibrie's op, een van mijn vogels op het verlanglijstje is binnen.
We rijden nog een poosje verder langs het enorm groot Bear Lake om via Montpelier in Jackson aan te komen, achteraf gezien hadden we hier dus nog een extra overnachting moeten voorzien om wat meer tijd te besteden in het Teton NP. “Bergen van de verbeelding stijgen boven een scène rijk met buitengewone fauna, ongerepte meren, en alpine terrein, het Tetongebergte staat monument aan de mensen die vochten om het te beschermen. Dit zijn de bergen van de verbeelding. Bergen die leidde tot de oprichting van het Grand Teton National Park waar je meer dan tweehonderd mijl van paden ontdekken kunt, drijven op de Snake River of geniet van de sereniteit van deze opmerkelijke plaats. Jackson blijkt een leuke stad te zijn, wat in de cowboy stijl maar Yellowstone ligt op ons te wachten dus verder rijden. We rijden nog door het Carribou forrest, Bridger N forrest en het Tanghee N forrest om in Teton NP aan te komen, ondertussen hebben we ook onze 1ste bald eagle en visarend gezien. In Teton houden we halt aan de river snake overlook en oxbow bend daar zien we 2 bevers in het water, verder nog enkele bizons, pronghorns en coyote.
We komen na een lange rit aan in het Grand Village Lodge en alles is in orde. Kamers zijn geboekt dus geen probleem.