USA 2014

Verenigde Staten, Salt Lake City

Vandaag op het programma: rondlopen in Salt Lake City. De stad ligt op 1.320 meter hoogte aan de voet van het Wasatch Range berggebied en dicht bij het Great Salt Lake, in noordelijk centraal Utah. Salt Lake City werd in 1847 gesticht door Mormonenleider Brigham Young. In het centrum van de stad staat nog steeds de enorme Mormonentempel dus gaan we het ganse domein van de Mormonen bezoeken. De gebouwen zijn er indrukwekkend, proper en groot. Rond de tempel zien we een koppel slechtvalken rondvliegen en op een van de gebouwen zitten 3 jonge Amerikaanse torenvalken, de parken zijn mooi om zien en prachtig aangelegd. Roodborstlijsters lopen op de grasperken, dus mijn lijstje met vogels begint op te lopen. We hebben nog wat tijd over en rijden richting zoutmeer naar het Antelope state park, blijkbaar zouden daar bizons zitten. “Antelope eiland omvat 28,022 hectare, 15 mijl lang en 4,5 km op zijn breedste punt. Frary piek is het hoogste punt op het eiland 2010m. Het eiland is onderdeel van een bekken gelegen tussen de Wasatch en Siërra Nevada, Bizons zijn de bekendste bewoners van het eiland. Twaalf dieren werden ingevoerd op het eiland in 1893 en vormden de basis voor hedendaagse kudde van 500 tot 700. Antelope eiland is ook thuis van bobcats, coyotes, reptielen, watervogels, roofvogels en chukars.” Volop vogels in het zoutmeer dus alles noteren en yep onze 1ste bizon. Er worden minstens 30 foto's genomen van de bizon want moesten we er later geen meer zien dan hebben we toch 1 foto. We zien er ook onze 1ste pronhorns en wat later nog een coyote, we hadden gedacht even te zwemmen in het meer maar stinken dat water en midges die er rondvliegen. Ook een leuk visitors centre is er te bezoeken.
S' avonds gaan we eten in Hooters, iets waar alle mannen gaan voor het lekkere eten en niet voor de vrouwebo.....