Neumarkt

Nederland, Tilburg

De dag begint met regen tegen 10.00 uur droog en gaan geocachen in Neumarkt. We komen langs de belangrijkste bezienswaardigheden. In WOII is de hele stad, met uitzondering van het Schrijvershuis, gebombardeerd. Alles is in de oorspronkelijke stijl herbouwd.
De eindcache goed kunnen vinden.
Wat souvenirs gekocht. Geluncht in de kloostertuin.
Daarna helaas weer regen maar halverwege de middag toch naar de de Maria Hilf Kirche geklommen. Onderweg nog moeten schuilen bij een kapel. Om 16.00 uur was de Mis begonnen dus kerk niet vanbinnen gezien.
Om 18.00 uur de Kloostermaaltijd. Ongeveer hetzelfde als in Bühl maar deze keer wel met goulash en noedels erbij als warme hap.
In de avond besluiten we onverwachts een dag eerder naar huis te gaan. We zijn moe van het vele reizen en lopen en we weten niet meer zo goed wat we de laatste dag nog willen doen. Daarbij rustig op de autobahn op zondag.
Qua kamer was dit het minste hotel.
Wel hadden we hier contact met de zusters van het klooster.