Gorges du Verdon

Nederland, Tilburg

Vandaag een lange autotocht langs de Gorges du Verdon.
We beginnen met stukje Martelpad lopen. In tegenstelling tot zondag voldoende parkeerplaatsen. We gaan door twee tunnels die heel donker en heel nat waren. De zaklampen kwamen goed van pas.
Zo hebben we toch een indruk van de wandeling gekregen.
Vervolgens nemen we bij La Palud de route de la Crete. Dit is het leefgebied van de vele gieren. Een keer zagen we een grote schaduw over de auto en de weg gaan. We denken dat dat er een was. Verder geen hier gezien. Wel veel uitzichtpunten op de Gorges. Bij een werd geabseild.
Koffiepauze bij Chalet de la Maline. Hier zouden we aanvankelijk starten met de Martelwandeling.
Bij La Palud weer verder langs de noordoever. Bij het meer Sainte de la Croix stroomt de Verdon in het meer. Prachtig blauw water en er werd gewaterfietst en in bootjes gevaren.
We draaien naar de noordoever en stoppen in Aguines. Een verrassend leuk dorpje. Hier ons souvenir voor op het toilet thuis gekocht.
We rijden verder langs de Verdon en gaan via Trigance weer naar het noorden. Trigance is een klein middeleeuws dorpje. Een paar ateliers, een bakker, kruideniertje en een bar.
Van daar uit weer naar Castellane. Een lange en mooie dag.