Gertelbacher Wasserfall - Gertelbacher Rundweg

Duitsland, Bühl

Na Straatsburg vandaag een dagje natuur.
Nadat we in Bühlertal lunch voor onderweg hebben gekocht starten we in diezelfde plaats met de wandeling naar de waterval. Het is maar 2,8 km maar door het vele klimmen meer dan de moeite waard. Eenmaal boven gaan we verder met de Rundweg. Ook weer veel klimmen maar geen trappen en klauterpartijen meer.
We lunchen op een prachtig uitzichtpunt.
Even zoeken naar het vervolg van de wandeling maar we raken op het juiste pad. Bij de kapel van Sand besluiten we de route af te snijden omdat het wel wat veel van het goede wordt. We komen op een mooi geasfalteerd pa en dalen zeker 5 km fors. De benen hebben het zwaar.
Uiteindelijk zijn we na 5 uur weer bij de auto.
In het hotel lekker opgefrist en nog buiten gezeten.
Gegeten bij restaurant Wirthaus Schwaben. Veel locale willen daar eten dus geen plaats zonder reservering. Wij hadden gisteren al gereserveerd. We kozen voor risotto met gebakken Doradafilet. Verrassend en erg smakelijk. Als dessert een Crème Brûlée.
Nog wat relaxen op de kamer en bijtijds slapen.
Morgen naar het 2e hotel/klooster.